اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه توسعه کشاورزی گچساران صورت گرفت

اختصاص 220 میلیارد ریال به 161 طرح کشاورزی در گچساران

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران از اختصاص افزون بر 220 میلیارد ریال به 161 طرح کشاورزی در راستای توسعه بخش‌های دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، باغبانی و آب و خاک این شهرستان خبر داد.

اختصاص 220 میلیارد ریال به 161 طرح کشاورزی در گچساران

محمد شفیعی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی برای اشتغال به کار جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی و توسعه این بخش اقدام ارزنده‌ای بود که توسط دولت اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف این طرح نیازمند همدلی و همراهی همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی است.

شفیعی با تأکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آب و خاک افزود: اگر یکی از این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکند این طرح با مشکلاتی مواجه می‌شود.

فرماندار گچساران و رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان گسترش بخش کشاورزی و افزایش اشتغال را از اهداف تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

شفیعی طرح احداث سردخانه چند منظوره، طرح تولید بسته‌بندی میوه و خشکبار، تولید مرباجات و ترشیجات، طرح تأمین آب کشاورزی و طرح گاو شیری 10 رأسی را از طرح‌های مورد تصویب در جلسات این کارگروه عنوان کرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مطلوب کشاورزی در گچساران، توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به این بخش را یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم این شهرستان دانست.

فرمانداری بر روند اعطای تسهیلات کشاورزی نظارت دارد

فرماندار گچساران با بیان اینکه تلاش برای کاهش آمار بالای بیکاری در این شهرستان در دستور کار مدیران قرار دارد، تصریح کرد: از مهم‌ترین راه‌حل‌های کاهش بیکاری توسعه کشاورزی، پرورش دام و طیور، پرورش ماهی و صنایع دستی شهری و روستایی است.

شفیعی تصریح کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم در این شهرستان بوده که ظرفیت‌های بالایی برای اشتغالزایی جوانان به ویژه قشر تحصیل‌کرده دارد.

وی یادآور شد: فرمانداری گچساران پیگیر اختصاص اعتبار به طرح‌های تصویب‌ شده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان بوده و بر روند اختصاص اعتبار نظارت دارد.

شفیعی عنوان داشت: متقاضیان طرح‌های زیر 300 میلیون ریال برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی گچساران معرفی می‌شوند و طرح‌های بالای 300 میلیون ریال نیز برای تصویب نهایی به کارگروه توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ارسال می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول