اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

مشکل 85 واحد صنعتی با تقسیط تسهیلات برطرف شد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: مشکل 85 واحد صنعتی این استان با تقسیط تسهیلات معوقه برطرف شد.

مشکل 85 واحد صنعتی با تقسیط تسهیلات برطرف شد

محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه 95 واحد تولیدی خراسان‌شمالی با مشکلات تسهیلات معوقه مواجه بودند، تصریح کرد: این مهم با مشارکت بانک‌ها برای تقسیط تسهیلات واحدهای صنعتی دارای مشکل استان، رفع شد.

وی در عین حال بالا بودن مواد اولیه و دستمزدها را از مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی خراسان‌شمالی برشمرد.

صمدی همچنین نوسانات در بازار ارز را سبب تأثیر مستقیم بر افزایش و یا کاهش صادرات و معاملات برشمرد.

وی تصریح کرد: اگر دلار یک قیمت ثابت داشته باشد، در بازار معاملات خارجی کمک بزرگی برای بازرگانان خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه دولت باید این شرایط را برای فعالان صادرات و واردات فراهم کند، خاطرنشان کرد: اکنون فعالان این بخش به خاطر نوسانات ارز با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی تعداد کارت‌های صادر شده برای اعضای اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی را 530 کارت برشمرد و گفت: بیش از نیمی از این افراد فعال و بقیه اعضای این اتاق غیرفعال هستند.

صمدی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی انتقادات در مورد عدم تحقق تفاهم نامه‌های هیئت‌های تجاری در خراسان شمالی و هزینه‌های مربوط به سفر این هیئت‌ها افزود: تفاهم‌نامه‌ها الزام‌آور نیست و باید این تفاهم‌نامه‌ها به تایید مراکز دو کشور برسد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها به صورت پلکانی اجرا می‌شود، گفت:‌ در سفر اخیر به تاجیکستان 80 میلیون دلار صادرات آلومینا از خراسان‌شمالی به این کشور به امضاء رسید که نیازمند سیر مراحل مربوط به خود است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی تصریح کرد: تاکنون ده‌ها تفاهم نامه و قرارداد مربوط به سفر هیئت‌های تجاری افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان به خراسان‌شمالی تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: البته برخی مشکلات در روند تحقق تفاهم‌نامه‌ها وجود داشته که اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی تلاش داشته این موانع را رفع کند.

صمدی همچنین بار مالی سفر هیئت‌های تجاری خارجی به خراسان‌شمالی را بر عهده اتاق بازرگانی این استان عنوان کرد و گفت: بخشی از این هزینه‌ها صرفاً توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی از استان‌های موفق در اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری است، افزود: طی سفر هیئت‌های تجاری خارجی به خراسان‌شمالی واحدهای مختلف بزرگ صنعتی مورد بازدید این استان‌ها قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی همچنین از برنامه سفر هیئت‌های تجاری خراسان‌شمالی به کشورهای عراق، هندوستان، پاکستان و ... خبر داد و اظهار کرد:‌ هیئت‌های تجاری نیز از این کشورها در استان در سال جاری پذیرش خواهند شد.

وی اعزام و پذیرش هیئت‌ها را در افزایش سطح مبادلات اقتصادی موثر خواند و گفت: افزایش صادرات کالا از خراسان‌شمالی طی سال‌های اخیر بخشی به افزایش این مبادلات با کشورها مربوط می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول