اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

اصلاح باغات کیفیت تولید را ارتقا می‌بخشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح اراضی کشاورزی و باغات موجب افزایش کیفیت تولید محصولات کشاورزی و باغی می‎شود.

اصلاح باغات کیفیت تولید را ارتقا می‌بخشد

سعید زمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اصلاح اراضی و باغات باید بیش از پیش مدنظر قرار بگیرد تا خروجی صنعت و تولید، با کیفیت برتر و بهره‌وری بالا صورت بگیرد.

وی ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان را خواستار شد و گفت: باید در کنار آموزش، تبادل انتقال اطلاعات از استان‌های دیگر به استان ما انجام شود و پتانسیل‌های خود را اجرا کنیم و از تمام خدمات برای رسیدن به هدفمان استفاده کنیم.

زمانیان با اشاره به اینکه کشاورزی امروز باید با فن‌آوری‌های روز پیش برود، تصریح کرد: دولت در تمام زمینه‌ها از جمله اعطای اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی در اختیار کشاورز و همچنین بانک کشاورزی در راستای اعطای تسهیلات و بیمه محصولات کشاورزی باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، گفت: کشاورزی ایران در سال‌های پیش از پیروزی‌ انقلاب اسلامی به‌طور کلی در سکون نسبی قرار داشت و بدون هیچ گونه تحولی به سر می‌برد و از امکانات بالقوه و توانایی‌های آن به خوبی استفاده‌ نمی‌شد.

وی اضافه کرد: در آن سال‌ها، معمولا منابع آب و خاک کشور در راستای توسعه کشاورزی متناسب با افزایش تقاضا و درآمدها رشد نکرد، حتی مقدار عملکرد در واحد سطح نیز افزایش چندانی نداشت و در نتیجه، این بخش در مقایسه با سایر بخش‌های‌ اقتصادی از رشد کمتری برخوردار بود.

زمانیان ادامه داد: این در حالی است که در این سال‌ها، سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی روند بخش کشاورزی، یک چهارم اشتغال، چهار پنجم نیازهای غذایی و یک سوم‌ صادرات غیر نفتی را تامین می‌کند.

وی با اشاره به ارتقای سطح تولیدات کشاورزی و نیل به خودکفایی در زمینه تولید مواد غذایی، گفت: به‌ همین دلیل، برای رسیدن به هدف و بهبود کشاورزی، با وجود مشکلات بسیار، سیاست‌هایی مانند واگذاری‌ و احیای زمین و تعیین حداقل قیمت خرید محصولات‌ اساسی کشاورزی برای تثبیت قیمت‌ها و حمایت از کشاورزان در نتیجه تشویق آنها به کشت و تولید، به‌ اجرا درآمد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول