اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

لبنیات چهارمحال و بختیاری صادر می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون امور دام اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مواد لبنی این استان علاوه بر تأمین لبنیات استان به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و یا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‎شود.

لبنیات چهارمحال و بختیاری صادر می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بروز هیبتیان پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: با توجه به جمعیت 900 هزار نفری این استان، مصرف سرانه مواد لبنی مردم 117 هزار تن در سال است.

وی با توجه به میزان شیر تولیدی در این استان، بیان داشت: سالیانه 250 هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود که از این میزان 130 هزار تن به مصرف خود استان می‌رسد و 120 هزار تن نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

هیبتیان خاطرنشان کرد: برهمین اساس برای صادرات شیر به سایر استان‌های کشور و یا واردات شیر از دیگر استان‌ها هیچ محدودیتی در این استان وجود ندارد.

معاون امور دام اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید روزانه کارخانجات فعال در زمینه تولید لبنیات این استان را 170 تن عنوان کرد و گفت: مواد لبنیاتی تولیدی این استان از کیفیت و مرغوبیت مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت محصولات تولیدی این استان مواد لبنی علاوه بر تأمین لبنیات استان به کشورهای همجوار به ویژه کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و یا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‎شود.

هیبتیان در ادامه از اجرای طرح ملی پایلوت گرده‌افشانی زنبور عسل در باغات این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شاهد افزایش 70 درصدی تولیدات عسل در این استان بودیم.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در 7 هزار هکتار از باغات مو، بادام و زردآلو انجام شده است، گفت: برای اجرای طرح پایلوت گرده‌افشانی زنبور عسل 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول