اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فناوری و مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان:

طرح جایگزینی تراکتورهای فرسوده اجرا نشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فناوری و مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان گفت: هنوز مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تخصیص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به نوسازی تراکتورها و جایگزینی ناوگان کشاورزی اجرا نشده است.

طرح جایگزینی تراکتورهای فرسوده اجرا نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، فرزاد ذلقی جلسه شورای کشاورزی شهرستان هویزه اظهار داشت: در سال گذشته بر اساس مصوبه سال 89 مجلس، 2 هزار میلیارد ریال اعتبار  به این امر اختصاص یافت که متأسفانه این اعتبار جابه‌جا شد و به صنعت مرغداری کشور اختصاص یافت و مکانیزاسیون کشور از این اعتبار بی‌بهره ماند.

وی پرداخت 40 درصد کمک بلاعوض و تأمین مابقی قیمت تراکتور از محل تسهیلات بانکی را از جمله مزایای طرح مزبور برشمرد که متأسفانه اجرایی نشد.

ذلقی خواستار پیگیری مجدد این طرح در مجلس شورای اسلامی شد و افزود: از 50 هزار تراکتور فرسوده که مقرر بود در کشور جایگزین شود 7 هزار و 700 دستگاه سهمیه استان خوزستان بود که این رقم معادل 15 درصد از سهمیه کل کشور است.

رئیس اداره فناوری و مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان همچنین بر لزوم صدور کارت سوخت برای ماشین‌های کشاورزی تأکید کرد و گفت: برای تمام تراکتورها و کمباین‌ها باید کارت سوخت صادر گردد.

به گفته ذلقی مراحل اداری صدور کارت سوخت برای تراکتورها و کمباین‌ها پیگیری و اسامی مالکان دستگاه‌ها به مرکز ارسال شده است.

وی پلاک‌گذاری و شماره‌گذاری ماشین‌های کشاورزی را شرط لازم برای صدور کارت سوخت اعلام کرد و گفت: حدود 80 درصد کار اجرایی این طرح، انجام شده و منتظر صدور دستور پیگیری از سوی نیروی انتظامی هستیم.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی خوزستان تعداد تراکتورهای استان را 17 هزار دستگاه برشمرد و افزود: اسامی تمام مالکان این تراکتورها برای صدور شماره و پلاک‌گذاری به مرکز اعلام شده است.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول