اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

200 هزار تن سیب‌زمینی در زنجان برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جاری بیش از 200 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان زنجان برداشت می‌شود.

200 هزار تن سیب‌زمینی در زنجان برداشت می‌شود

محمدمهدی احمدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 میلیون دلار از ارزش صادرات استان زنجان در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: عدم رصد محصولاتی که از استان خارج می‌شود از جمله مشکلات سازمان جهادکشاورزی محسوب می‌شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برخی از اقلام اساسی از محصولات کشاورزی در فصل تابستان سهم بزرگی در صادرات استان زنجان دارد، اضافه کرد: در روزهای آینده 200 هزار تن سیب‌زمینی در استان برداشت می‌شود که بخش اعظم آن به کشور عراق صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار تن کشمش در استان زنجان تولید شده است، تصریح کرد: کشمش تولیدی زنجان به اسم سایر استان‌ها به کشورهای مختلف اروپایی صادر می‌شود.

احمدنیا با تاکید بر اینکه سالانه 200 هزار تن انگور در استان زنجان تولید می‌شود که 10 درصد آن صادراتی است، ادامه داد: متاسفانه سازمان جهادکشاورزی استان توان رصد این محصولات را ندارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 200 هزار تن هندوانه در استان زنجان تولید می‌شود، یادآور شد: بخشی از این محصول نیز به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 100 هزار تن سیب درختی در استان زنجان تولید می‌شود که متاسفانه توسط دلالان صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: در مجموع در سال جاری 350 هزار تن گندم توسط کشاورزان در استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع از 350 هزار تن گندم 12 هزار تن توسط بخش دولتی خریداری و حدود 50 هزار تن نیز به کشور عراق صادر شده است.

احمد نیا با اشاره به اینکه 85 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: این بهره‌برداران رابطه اداری هدفمندی با سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ندارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ارزش صادرات بخش کشاورزی استان زنجان 40 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی سهم محصولات کشاورزی در صادرات افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول