اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌‌وبلوچستان خبر داد

تولید سالانه 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌‌‌وبلوچستان گفت: سالانه 3 میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی در استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

تولید سالانه 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌‌وبلوچستان، محمد کیخا اظهار داشت: استان سیستان‌وبلوچستان توانمندی‌ها و استعدادهای خاصی در تولید انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و محصولات خارج از فصل و تولیدات دامی و شیلاتی دارد.

وی افزود: کل تولیدات بخش کشاورزی 3 میلیون و 400 هزار تن است که از این میزان، 2 میلیون و 243 هزار تن تولیدات زراعی، 377 هزار تن تولیدات باغی، 196 هزار تن تولیدات دامی، 165 هزار تن تولیدات شیلاتی و 400 هزار تن به سایر تولیدات اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌‌‌وبلوچستان بیان داشت: کل اراضی قابل کشت استان 409 هزار هکتار است و در حال حاضر 260 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

کیخا، شاخص‌ترین مشکلات بخش کشاورزی را خشکسالی و کمبود آب، نبود الگوی مناسب کشت، کمبود نقدینگی تشکل‌ها، پایین بودن راندمان مصرف آب، بدهکار بودن بهره‌برداران به سیستم بانکی و کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد.

وی مهم‌ترین راه نجات کشاورزی استان را استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی دانست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌‌‌وبلوچستان متذکر شد: اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است به طوری که از 44 هزار نفر سهم اشتغال استان در سال‌جاری 13 هزار و 500 نفر به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت مسئولان به تحقق این امر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول