اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری

160 هزار تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری برداشت ‎می‎‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود در سال زراعی جاری 160 هزار تن سیب زمینی از مزارع این استان برداشت‎ ‌شود.

160 هزار تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری برداشت ‎می‎‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: اقدامات زیرساختی لازم برای راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی بادام در 21 هکتار از باغات بادام روستای سوادجان از توابع شهرستان شهرکرد آماده شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این ایستگاه تحقیقاتی 700 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: با توجه به ضرورت اجرای این طرح در حدود یک میلیارد ریال اعتبار مازاد با موافقت واحد آموزش و ترویج تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی به این طرح اختصاص داده شده است.

نیازی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی در راستای افزایش سطح تولیدات بادام در این استان، گفت: تهیه و تولید نهال‌های دیرگل و مقام به سرما، تهیه نهال‌های عاری از ویروس، ارائه یارانه به باغداران برای تولید نهال بادام و مکانیزه باغداری و تشکیل تعاونی برای صادرات از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه از افزایش 10 هزار تنی برداشت سیب زمینی در این استان خبر داد و گفت: با افزایش 10 درصدی سطح برداشت سیب زمینی در این استان پیش‌بینی می‎شود در سال زراعی جاری 160 هزار تن سیب زمینی از مزارع این استان برداشت ‎ ‌شود.

وی افزود: سال گذشته افزون بر 4 هزار و 500 هکتار از مزارع این استان به کشت سیب زمینی اختصاص داده شد که از این میزان 150 هزار تن سیب زمینی برداشت شد، این در حالیست که در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود 160 هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

نیازی خاطرنشان کرد: 50 درصد از محصول سیب زمینی این استان به استان‌های همجوار صادر می‎شود، همچنین درصدی از تولیدات سیب زمینی این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق نیز صادر می‎شود.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول