اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب در خانه ملت:

سد شهدای گمنام 4000 هکتار زمین را سیراب می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب در خانه ملت گفت: سد مخزنی شهدای گمنام شهرستان سرپل‌ذهاب می‌تواند آب حدود 4000 هکتار اراضی کشاورزی دشت ذهاب و قصرشیرین را تامین کند.

سد شهدای گمنام 4000 هکتار زمین را سیراب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه پروژه سیستم انحرافی آب سد مخزنی شهدای گمنام شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

فتح‌الله حسینی در این جلسه اظهار کرد: احداث این سد مخزنی می‌تواند آب حدود 4000 هکتار اراضی کشاورزی دشت ذهاب و قصرشیرین را تامین کند و ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی دشت قصرشیرین، انتقال آب از سد به شبکه، جلوگیری از خروج آب از کشور، افزایش درآمد محلی و کاهش وابستگی به محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی در مناطق محروم، اشاعه فرهنگ آبیاری زیر فشار با بازدهی بالا، بهبود بخشیدن به وضعیت زیست‌محیطی و ایجاد محیط‌های تفریحی و توریستی، ایجاد محیط‌های پرورش آبزیان و جایگاه مناسب برای پرندگان مهاجر باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در روند اجرای نهایی و آب‌گیری پروژه شد.

مدیرکل امور آب استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: موضوع طرح احداث سیستم انحرافی آب سد مخزنی شهدای گمنام (تنگ حمام) بر روی رودخانه قوره‌تو با هدف توسعه کشاورزی در منطقه به وسعت خالص اراضی زیر پوشش شبکه در حدود 3800 متر است و سیستم انحرافی آب با قابلیت عبور سیلابی با دوره بازگشت 200 ساله را داراست.

کهریزی گفت: عملیات احداث سیستم انحرافی و سد مخزنی شهدای گمنام تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به‌زودی آب‌گیری این سد مخزنی آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان سرپل‌ذهاب بهره‌برداری از این پروژه بزرگ آبی موجب تغییرات گسترده در سطح 400 هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی برای توسعه کشاورزی در سطح شهرستان خواهد شد.

میرزامراد پیرو تاکید کرد: تعداد 4 طرح در این جلسه با اعتبار 390 میلیون ریال به تصویب رسید و مقرر شد 119 نفر از بهره‌برداران محلی حاشیه سد شهدای گمنام توسط منابع طبیعی به دبیرخانه کارگروه برای واگذاری اراضی معرفی شوند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول