اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند:

توسعه مدیریت فاکتور مهم در توسعه اقتصادی بخش‌های تولیدی است

خبرگزاری فارس: عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: توجه به اقتصاد دانایی‌محور، توسعه مدیریت و سرمایه انسانی را از فاکتورهای موفقیت در توسعه اقتصادی بخش‌های تولیدی دانست.

توسعه مدیریت فاکتور مهم در توسعه اقتصادی بخش‌های تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، بهرام حسنی در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: با بررسی و تحلیل نام‌گذاری‌های سه سال اخیر شاهد یک ارتباط معنادار با یکدیگر و متناسب با شاخص مدیریتی دهه پیشرفت و عدالت هستیم و نیل به این شاخص‌ها نیازمند گام‌هایی سریع، هدفمند با تأکید بر اهمیت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی ادامه داد: اقتصاد در جهان امروز به یک اهرم بسیار قوی و قدرتمند در پیشبرد اهداف سیاسی کشورها تبدیل شده و به عقیده بسیاری از کارشناسان، قویتر از قدرت نظامی است و رفته رفته قدرت نظامی جهانی جای خود را به قدرت اقتصادی می‌دهد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند تصریح کرد: امروز با ایجاد انگیزه کارآفرینی در تولید و اقتصاد مولد، حمایت از کارآفرینان، کاهش بروکراسی اداری، وضع قوانین کارآمد و به‌روز، اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی، ثبات در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی و تغییر نگاه و نگرش در مصرف داخلی و فرهنگ‌سازی در این راستا می‌توان در مسیر حمایت از تولید داخلی گام برداشت.

حسنی افزود: امروزه یکی از مشکلات عمده کشور فقدان لحاظ الگوی مصرف و عدم استنکاف از اسراف‌ها و تبذیرها است که هرکدام به تنهایی فلج کننده یک اقتصاد است و با توجه به اینکه مردم در رأس هرم به عنوان مصرف‌کنندگان جامعه هستند باید با خرید یک کالای با کیفیت نقش خود را در کاهش نرخ بیکاری فرزندان خود ایفا کنند.

وی اظهار کرد: اگر به دنبال حمایت از تولید داخلی هستیم باید با زمینه‌های ورود کالای قاچاق مبارزه جدی داشته باشیم و با تقویت بورس و فرا بورس و بازارهای مالی نسبت به تجمیع نقدینگی مازاد و خرد و در جامعه در قالب تعاونی‌های فراگیر و تأمین سرمایه برای بنگاه‌های تولیدی اقدام کنیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در حال حاضر با ایجاد انگیزه مؤثر و سازنده برای عوامل تولید، ایجاد تسهیلات مادی و معنوی و کرامت کارآفرینان، اصلاح قوانین ضد تولید مانند قانون کار، مقررات مربوط به عوارض، تأمین اجتماعی، اجرای دقیق و ارتقای استاندارد و ممانعت از ورود کالاهای فاقد کیفیت و اجرای دقیق قانون ممنوعیت خرید محصولات خارجی که تولید مشابه داخلی دارد می‌توان در راستای حمایت از تولید ملی گام برداشت.

حسنی یادآور شد: باید با بسیج امکانات فرهنگی و تبلیغاتی و استفاده از ظرفیت سفیران فرهنگی کشور یعنی ائمه‌جمعه به عنوان پیش‌قراول جنگ نرم با تغییر نگاه و نگرش عموم مردم و کرامت اقتصاد مولد، تقبیح دلالی و واسطه‌گری و تولید ثروت‌های کاذب اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: با طراحی مدل دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و ایجاد عزم راسخ در قوای سه‌گانه، توسعه سرمایه‌گذاری از طریق کاهش شکاف پس‌انداز، سرمایه‌گذاری با حفظ نسبت پس‌انداز به تولید ناخالص داخلی، ایجاد همگرایی ملی از طریق همراهی نخبگان، ارتقای بهره‌وری، افزایش خودآگاهی و اعتماد به نفس ملی و استفاده از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی می‌توانیم مسیر بالندگی را در کوتاه‌ترین زمان طی کنیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: امید است با تغییر واژه مقاومت اقتصادی به اقتصاد مقاومتی که نیازمند تقویت روح خودباوری، خودکفایی و استقلال کشور است سبب افزایش نفوذ سیاسی کشور در مجامع بین‌المللی، مصونیت و افزایش امنیت ملی و استقلال روزافزون کشور باشیم.

حسنی توجه به اقتصاد دانایی‌محور، توسعه مدیریت و سرمایه انسانی را از فاکتورهای موفقیت در توسعه اقتصادی بخش‌های تولیدی دانست و اظهار کرد: توانمندی تولیدی در واقع مقصدی است که از مسیر دانایی‌محوری می‌گذرد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول