اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

کمیته راهبردی توسعه صادرات خراسان جنوبی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار جلسه کمیته راهبردی توسعه صادرات استان خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند برگزار شد.

کمیته راهبردی توسعه صادرات خراسان جنوبی تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی، نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی در این جلسه ایجاد ارتباط نزدیک بین مسئولان اقتصادی استان به منظور هدفمندکردن فعالیت‌ها به سمت توسعه صادرات استان را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کمیته در اتاق بازرگانی استان عنوان کرد.
محمدحسین قربانی‌راد تسریع در شناسایی و حل مشکلات اجرایی بخش خصوصی در فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، تولید و بازرگانی با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی دراین کمیته را از دیگر اهداف آن دانست.
وی با اشاره به مزیت‌های صادراتی استان در بخش‌های مختلف بر فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای شتاب به صادرات استان تاکید کرد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه به صنایع تبدیلی استان توجه نمی‌شود، گفت: باید در کوتاه مدت محصولات تولیدی و استراتژیک و در بلند مدت صنایع تبدیلی استان را مد نظر قرار داد تا از این طریق سود بیشتری نصیب تولید کننده شود و صادرات استان نیز توسعه یابد.
یحیی یعقوب‌نژاد گفت: قوانین بلند مدت و کوتاه مدت کشورها با رویکرد حمایت از صادرات، تولید سرمایه‌گذاری و حمایت سرمایه‌ها از پس‌انداز به سمت تولید است.
وی با اشاره به معافیت صادرکنندگان از پرداخت مالیات، افزود: در حال حاضر هیچ صادرکننده‌ای در بحث مالیات دغدغه ندارد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: در این کمیته باید مزیت‌های صادراتی استان مطالعه و بررسی و کشور هدف شناسایی شود.
وی به تشکیل کمیته‌های فرعی توسعه صادرات استان در صورت عدم حضور اعضای اصلی کمیته تأکید کرد.
معاون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: باید در راستای معرفی محصولات استراتژیک و معرفی بازارهای ثابت برای حضور فعال صادرکنندگان و تجار مطالعات جامع داشته باشیم و در راستای این مهم تلاش کنیم.
محمد ناصری افزود: برای توسعه صادرات استان باید بخش خصوصی که نماینده آن اتاق بازرگانی است و بخش دولتی حضور فعال داشته باشد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه امور اقتصادی استان ادامه داد: این کارگروه مباحث مربوط به بازرگانی، صنعت و تجارت را پیگیری می‌کند.
معاون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف باید برای برنامه‌های تعیین شده سقف زمانی داشته باشیم و برای هر برنامه یک خلاصه طرح مشخص شود.
ناصری بر تعیین موانع و وظایف بخش‌ها تأکید کرد و یادآور شد: مشکلات کلی استان مشخص است اما باید بر تشخیص جزئیات اهتمام ورزیم.
وی یکی از وظایف اتاق بازرگانی استان را آشنایی مدیران با بازار روز، آسیب‌شناسی مشکلات و مشاوره برای حل این مشکلات دانست.
معاون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر تولید با هدف صادرات، اذعان کرد: ایجاد مراکزی مانند پارک علم و فناوری و مرکز نخبگان برای کمک به بخش خصوصی و مشاوره به صادرکنندگان از اقدامات ارزنده استان است.
ناصری تأکید کرد: در کمیته راهبردی توسعه صادرات استان باید یک نماینده از جامعه دانشگاهی نیز حضور داشته باشد. 
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول