اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی:

اقتصاد مقاومتی نیازمند ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: بخش‌های تسهیلاتی و بانک‌ها نقش مهمی را در تسریع روند تولید ملی دارند.

اقتصاد مقاومتی نیازمند ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان است

علی سلیمانی مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در مشهد اظهار داشت: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی کارآمدترین راهبرد در برابر تحریم‌ها است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی وقتی رخ می‌دهد که بدلیل تحریم بخشی از قطعات و اجناس وارد نشود؛ در این برهه اقتصاد مقاومتی با رویکرد افزایش و تسریع روند تولید داخلی اساسی‌ترین گام است.

سلیمانی استقلال‌طلبی را دستاورد آینده‌ساز تولید ملی دانست و یادآور شد: در بسیاری از بخش‌های صنعتی تولید کننده مواد اولیه و پلیمرها هستیم اما بخشی از آن را نیز وارد می‌کنیم. در راستای اقتصاد مقاومتی باید به مسئله استقلال‌طلبی نگاه ویژه داشت و با تقویت تولید داخلی وابستگی وارداتی را از بین برد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید در بخش‌های توربین‌های برق، توربین‌های نیروگاه‌ها و قطعات هواپیما رشد چشمگیری داشته و این مبین نزدیکی چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ضمن اشاره به سرعت‌گیر‌های تولید داخلی گفت: خودتحریمی پیامدهای منفی در جهت رشد تولید داخلی دارد و در این میان ایجاد بستر مناسب و بدون دغدغه به ویژه توسط بخش‌های تسهیلاتی و بانکی قابل ذکر است.

سلیمانی در این راستا از مشکل آب و برق بخش‌های تولیدی یاد کرد و اذعان داشت: تعامل بخشهای خصوصی و دولتی در شرایطی که تحریم، اقتصاد کشور را به مخاطره می‌اندازد از مهمترین گام‌های توسعه بشمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان به طور جدی با مشکل برق و آب مواجه هستند، بخش دولتی که در حوزه تصمیم‌گیری، مجوزدهی و ارائه تسهیلات فعالیت می‌کند تعامل جدی‌تری را با تولیدکنندگان داشته باشد.

سلیمانی بخشی از تورم و نوسانات اقتصادی را از تبعات اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: اگرچه که تحریم‌ها و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی تا حدی سبب بروز تورم در اقتصاد کشور شده اما نگاه جدی به مسئله سرعت در تولید داخلی بزودی ارزان‌سازی را نهادینه می‌کند.

وی در پایان خواستار مشارکت جدی همه دستگاه‌های ذیربط شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های قوی که در اختیار داریم به شرط تعامل و انسجام بخش‌های ذیربط می‌توانیم روند تولید را سرعت ببخشیم و بازار را از تولید داخلی اشباع کنیم؛ به این طریق ارزان‌سازی نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول