اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه گنجینه ملی آب:

فاز دوم مطالعات سازه‌های آبی شوشتر به پایان رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه گنجینه ملی آب گفت: فاز دوم مطالعات استحکام بخشی و علاج بخشی سازه‌های آبی شوشتر به پایان رسیده است.

فاز دوم مطالعات سازه‌های آبی شوشتر به پایان رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، شهرام کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم باز‌گشایی پل گرگر شوشتر اظهار داشت: در شرایط کنونی فاز دوم مطالعات استحکام بخشی و علاج بخشی سازه‌های آبی با نظارت عالیه مؤسسه ملی گنجینه آب و «شرکت مشاور کاوش پی مشهد» انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در سازه‌های آبی از سال‌ها پیش آغاز شده است، افزود: مطالعه و تحقیق درباره سازه‌های آبی، تاریخی شوشتر از سال 75 آغاز شده است و برای بسیاری از آثار تاریخی موجود طرح مصوب مرمتی و علاج بخشی اضطراری تهیه شده است.

وی با اشاره به سیکل بسیار طولانی تهیه طرح مرمت آثار تاریخی افزود: سیکل تهیه طرح مرمت به دلیل پیچیده بودن سازه‌های آبی و در نظر‌گرفتن مسائل هیدرولیکی آب بسیار پیچیده و زمان‌بر است و به این دلیل برای این طرح‌ها زمان بسیاری صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تهیه شده کاملا با اصول میراثی مطابقت دارد، افزود: طرح‌های تهیه شده برای آثار تاریخی با اصول میراث فرهنگی مطابقت کامل دارد و به این دلیل همه طرح‌ها در کمیته فنی میراث فرهنگی بررسی و مصوب شده است.

کریمی با اشاره به مشقت‌های فعالیت در سازه‌های آبی این شهرستان تأکید کرد: فعالیت در سازه‌های آبی، تاریخی شوشتر مشقت‌های خاص خود را دارد و بیش از شش ماه به طول انجامید تا طرح‌های اضطراری تهیه شده برای پل بند گرگر در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب شود.

وی افزود: پس از تصویب طرح تهیه شده سه ماه نیز به طول انجامید تا کارگاه به مؤسسه ملی گنجینه آب تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه ملی گنجینه آب در شوشتر دارای پروژه‌های متعددی است تأکید کرد: 120 متر از تونل بلیتی شوشتر توسط مؤسسه ملی گنجینه آب استحکام بخشی و علاج بخشی شده است و فعالیت در فازهای یک و سه این پروژه آغاز خواهد شد.

مدیر مؤسسه گنجینه آب گفت: در شرایط کنونی یک باند از پل گرگر برای تردد سواره باز‌گشایی می‌شود و این امر پیش از موعد مقرر در شوشتر انجام شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول