اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد

ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت سازمان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت سازمان‌ها تاکید کرد.

ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت سازمان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در هشتمین گردهمایی کارشناسان انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در شهرکرد، اظهار داشت: کار و فعالیت در عرصه کتابخوانی به دور از هیچ حاشیه سیاسی با هدف ارتقای فرهنگ جامعه از سوی متولیان کشور در دست انجام است.

وی از فرهنگ به عنوان اهرم توسعه کشور نام برد و گفت: تمام افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند باید پیروی از منویات مقام معظم رهبری را در راستای پیشرفت و توسعه بیش از پیش کشور در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی در ادامه انجمن‌ها را یکی از ارکان مهم و اصلی هر سازمان برشمرد و افزود: اگر سه رکن اصلی در هر سازمانی مورد توجه قرار بگیرد یکی از این ارکان مهم انجمن‌ها هستند، چراکه فعالیت انجمن‌ها در هر بستری قابل مشاهده و لمس است.

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، شبکه کتابخوانی در کشور را گسترده دانست و گفت: بر همین اساس لازم است تا هر شهر و روستایی یک شبکه داشته باشد تا این رسالت در زمان کوتاه‌تری بتواند فرهنگ مطالعه را در گستره کشور بسط دهد.

وی از تهیه و تدوین سند چشم‌انداز 1404 کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به تدوین آن لازم است تا انجمن‌ها با بررسی این سند چشم‌انداز بستر توسعه و پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کنند تا کشور بتواند در آینده‌ای نزدیک به لحاظ فرهنگی، توسعه علمی و فناوری حرف اول را در سطح خاورمیانه و آسیا داشته باشد.

حسینی با تأکید بر اینکه فعالیت در این عرصه از اجر اخروی برخوردار است، افزود: فعالیت در عرصه مطالعه و کتابخوانی لطف بزرگ الهی است که متولیان امر باید با استناد به آن بتوانند در راستای تحقق اهداف آن تلاش مضاعف داشته باشند.

هشتمین گردهمایی کارشناسان انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور از امروز 19 شهریورماه جاری با حضور معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول