اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ عقل و تدین از مطالعه کتاب پدید می‌آید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگان همه می‌دانند که فرهنگ، عقل، تدین و تمدن از طریق مطالعه کتاب پدید می‌آید.

فرهنگ عقل و تدین از مطالعه کتاب پدید می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی عصر امروز در مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی به موضوع کتاب و کتابخوانی اشاره و اظهار کرد: با وجود پیشرفت‌های بسیار علم و آمدن وسایل مختلفی مانند اینترنت و لوح‌های فشرده، هیچ‌گاه اهمیت کتاب از بین نرفته و این مهم آنقدر بزرگ است که با آمدن اینگونه وسایل فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان در طول تاریخ همواره بزرگترین کتابخانه‌ها را داشته‌اند، تصریح کرد: پس از جنگ‌های صلیبی بسیاری از کتاب‌های ما در اختیار بلاد کفر قرار گرفت و تعداد زیادی از آنها به کشورهای دیگر رفت که در مدت زمان زیادی نیز از دسترس ما خارج بوده‌اند اما امروز و با پدید‌ آمدن روابط بین‌الملل، حق به حق‌دار رسیده و این منابع عظیم در حال برگشتن به کتابخانه‌های ما هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به منع نوشتن احادیث به دستور خلفا اشاره کرد و گفت: خلفای آن زمان، با منع کردن نوشتن هرگونه حدیثی، با فرهنگ و علم مردم مبارزه کرده و ظلم‌های بسیاری را بر آنها روا داشتند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل همین منع به طول یک قرن و نیم، خسارت‌های زیادی به اسلام وارد شد که هیچ‌گاه قابل جبران نبوده و نیست.

شفیعی ادامه داد: ما امروز بخش عظیمی از فرهنگ اسلام را مرهون شیعه هستیم که به رهبری و سردمداری امام علی(ع) اعتنایی به منع خلیفه نکرده، نوشتند و امروز در اختیار ما قرار دادند.

وی با بیان اینکه اسلام از عظیم‌ترین کتابخانه‌ها در سطح جغرافیایی خود برخوردار است، گفت: بزرگان می‌دانند که فرهنگ، عقل، تدین و تمدن از طریق مطالعه کتاب بوده و روزی که کتاب از مردم گرفته شود، خسارت‌های زیادی به آنان وارد می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها ذخایر بسیار عظیمی بوده که همیشه باید قدردان آنها باشیم و ضمن مراقبت، آنها را برای آیندگان خود نگه داریم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول