اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

5 خوشه صنعتی در اردبیل مطالعه و ارزیابی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تاکنون پنج خوشه صنعتی شامل خوشه لبنی، فرش و گلیم، حوزه توریسم، لاستیک و صنایع چوب و مبلمان در اردبیل مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

5 خوشه صنعتی در اردبیل مطالعه و ارزیابی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی عصر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: الگوی ارائه شده در توسعه صنعتی جهان الگوی متکی به خوشه‌های صنعتی است که بیشتر در بخش صنعت کوچک و متوسط کارائی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه در کشورمان 90 درصد صنایع مربوط به صنایع کوچک و متوسط است بیان داشت: در کشور هند 230 خوشه، کره 150 خوشه و ایتالیا بیش از 46 درصد صادرات محصولات خوشه‌ای انجام شده و به ثمر نشسته است.

این مسئول ویژگی خوشه‌های صنعتی در یک محدوده جغرافیایی را تولید محصولات همگن و الگوی بومی بودن آن توصیف کرد و افزود: در برقراری خوشه‌های صنعتی آنچه مهم به نظر می‌رسد دستیابی به توانمندی‌ها و شبکه‌های تولید، تهیه و عرضه محصول است که منافع تشکل‌ها، نهادهای پشتیبانی‌کننده انتفاعی، ذینفعان و نهادهای دولتی تامین می‌شود.

ملاطفی با بیان اینکه در این استان از بین خوشه‌های صنعتی اولویت‌دار خوشه فرآورده‌های لبنی مورد توجه و توسعه قرار گرفته است گفت: در کشورمان 50 خوشه صنعتی وجود دارد که اگر عملیاتی شود می‌تواند بهترین راهگشا در تقویت و توسعه بخش صنعت و اشتغال باشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: منظور از خوشه مجموعه بنگاه‌ها و کارخانجات تولیدی و اقتصادی است که یک نوع محصول مشابه در یک محدوده جغرافیایی تولید می‌کنند که در این بین آموزش، توانمندسازی و اعتمادآفرینی جزو اولویت‌ها و اساس کار ماست.

عضو شورای اداری استان اردبیل به برگزاری هفت دوره آموزشی و سمینارهای متعدد در حوزه بازاریابی و استانداردسازی محصولات اشاره کرد و ادامه داد: صنعت لبنیات در این استان از برخی مشکلات رنج می‌برد به طوری که شیر تولیدی در این استان که 70 درصد خوراک خوشه‌های صنعتی است همچنان سنتی تولید و جمع‌آوری می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ملاطفی به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولید شیر بعد از برداشته شدن یارانه‌ها از این محصول اشاره کرد و اذعان داشت: ضرورت دارد هم حوزه جمع‌آوری و هم حمل شیر را سروسامان داده تا با وضعیت بهداشتی مناسب این کار صورت گیرد.

وی یکی از اشکالات بنگاه‌ها و واحدهای صنعتی کوچک را نبود یک بنگاه بزرگ در راس آنها دانست و ابراز داشت: تا حد توان باید از صادرات شیر به سایر استان‌ها جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی خانه شیر در اردبیل را متذکر شد و اظهار داشت: در سایه تشکیل خانه شیر در استان از فعالان این حوزه از تولیدکننده تا مصرف کننده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول