اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول تاکید کرد

افزایش ساعت مطالعه مفید زنان خانه‌دار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول بر افزایش ساعت مطالعه زنان خانه‌دار تاکید کرد و گفت: باید در راستای افزایش میزان مطالعه مفید زنان خانه‌دار تلاش کرد.

افزایش ساعت مطالعه مفید زنان خانه‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، فروزان مهران‌پور ظهر امروز در نشست کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: نهضت مطالعه مفید در بین بانوان شاغل دزفول ترویج و گسترش می‌یابد و باید در این باره تلاش کنیم تا زنان خانه‌دار نقش مهمی در افزایش ساعت مطالعه مفید در دزفول داشته باشند.

وی افزود: نهضت مطالعه مفید دارای یک کمیته دائمی است که در سطح مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و ماهانه در خصوص مطالعه مفید به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

وی گفت: فعالیت اعضای کمیسیون امور بانوان فرمانداری در این نهضت می‌تواند در افزایش مطالعه بسیار تأثیر گذار باشد و برای ترویج نهضت مطالعه مفید ابتدا باید نیازسنجی شود و آموزش‌های مورد نیاز شاغلین هر اداره رصد شوند تا کلاس‌های آموزشی مورد نیاز برگزار و افرادی که نیازمند مطالعه و فراگیری رشته‌ای خاص هستند آموزش‌های لازم را فراگیرند و در پایان دوره نیز گواهینامه آموزشی دریافت کنند‌.

مهران‌پور مطالعه بانوان شاغل را در جامعه ضروری دانست و افزود: بانوان شاغل می‌توانند از کوچک‌ترین لحظه‌های خود در محیط خانه و حتی کار برای مطالعه مفید استفاده کنند.

وی درباره تاریخچه اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول از سال 1382 به صورت مستقل شروع به فعالیت کرده و در آن زمان پنج کتابخانه عمومی در دزفول وجود داشته که هیچ گونه اعتبار مالی به آن‌ها اختصاص داده نمی‌شد و مخارج اداره کتابخانه‌ها تنها از طریق حق عضویت افراد و نیم درصد درآمد شهرداری تأمین می‌شد.

مهران‌پور تصریح کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته، در زمان حاضر اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول دارای 15 کتابخانه عمومی و شش کتابخانه مشارکتی است و در آینده نیز پنج کتابخانه در روستاهای تابعه دزفول افتتاح و به آن‌ها افزوده می‌شود.

وی افزود: برای تجهیز هر کتابخانه 300 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است و اعتبارات جاری اداره کتابخانه‌ها این نیازهای مالی را تأمین نمی‌کند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول