اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه نیاز به حضور موثر سمن‌ها دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: سمن‌ها باید بیش از پیش برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کردن تلاش کنند زیرا نهادینه‌سازی این فرهنگ نیازمند حضور موثر آنهاست.

نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه نیاز به حضور موثر سمن‌ها دارد

علی فیروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای سطح فکری مردم و علاقه‌مند کردن آنها برای کتاب‌خوانی می‌توانند ایفای نقش کنند به طوری که این مجموعه نیز آماده همکاری با آنها است.

وی با اشاره به اینکه تولید کتاب در لیست وظایف این اداره قرار ندارد، تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در زمینه امانت دادن کتاب فعالیت داشته و عمده رسالت آن جمع‌آوری و اشاعه دادن اطلاعات است ولی چنانچه سازمان‌های مردم‌نهاد با راه‌اندازی کتابخانه به مردم خدمات فرهنگی ارائه دهند با آنها از طریق طرح مشارکتی کردن کتابخانه‌ها همکاری می‌کنیم.

فیروز با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در شکل‌دهی به فرهنگ و تفکر اقشار مختلف جامعه می‌توانند نقش‌آفرین شوند اضافه کرد: این قبیل مجموعه‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده و دستاوردهای قابل‌قبولی نیز داشته‌اند که امیدواریم با ورود به این عرصه به اداره کل کتابخانه‌های استان در اشاعه فرهنگ کتابخوانی یاری برسانند.

وی به وجود 9 باب کتابخانه مشارکتی در استان  اشاره کرد و گفت: این کتابخانه‌ها اغلب به کانون فرهنگی و هنری مساجد، جمعیت هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... متعلق است که از حیث تامین نرم‌افزار، آموزش و فراهم کردن تجهیزات دیگر به آنها کمک می‌شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به مکانیزاسیون‌سازی کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در همه کتابخانه‌های استان اجرا شده و همگام با آن، طرح مخزن باز نیز اجرا می‌شود، پس دسترسی به کتاب‌ها راحت‌تر شده است.

وی با بیان اینکه کتابداران شیوه استفاده از رایانه و انتخاب کتاب را به اعضا آموزش می‌دهند بیان داشت: چنانچه افرادی با رایانه آشنایی نداشته باشند می‌توانند از کتابداران برای آموزش دیدن و انتخاب کتاب کمک بگیرند و دچار مشکل نشوند.

فیروز به ارائه خدمات پژوهشی از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه در استان معاونت پژوهشی ندارد ولی در موارد لازم و مراجعه دانشجویان و پژوهشگران به سازمان مرکزی برای استفاده از امکانات معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول