اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اماکن راکد در پارک‌های اردبیل به ایستگاه‌های مطالعه تبدیل شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل خواستار تبدیل اماکن راکد در پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر اردبیل به ایستگاه‌های مطالعه شد.

اماکن راکد در پارک‌های اردبیل به ایستگاه‌های مطالعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، یوسف اکبری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل با بیان اهمیت طرح ایستگاه‌های مطالعه، مراکز در نظر گرفته برای راه‌اندازی چهار دستگاه از این ایستگاه‌ها را از نظر مرکزیت مراجعات مردمی بسیار مناسب توصیف کرد.

وی در ادامه خواستار آن شد که مراکز دیگری همچون شهرداری اردبیل، بیمارستان امام خمینی(ره) و ترمینال مسافربری اردبیل نیز در برنامه‌های آینده این ایستگاه قرار بگیرد.

اکبری در ادامه با اشاره به طرح پیک‌های مهر، نصب تجهیزات این طرح در شهرداری مرکز و مناطق را نیز از دیگر برنامه‌های مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و خواستار تسریع در این امر شد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل از شهرداری اردبیل خواست تا با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل، اماکن راکد در پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر شناسایی و برای استفاده شهروندان و علاقمندان کتاب، به کتابخانه‌های عمومی تبدیل شوند.

وی همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مجموعه‌های ورزشی را از دیگر طرح‌های مؤثر در راستای توسعه فرهنگ مطالعه عنوان کرد و خواستار اقدام اداره ورزش و جوانان و کتابخانه‌های عمومی در این خصوص شد.

در این جلسه سید مرتضی صفوی، معاون مالی و اداری شهرداری نیز با اعلام آمادگی شهرداری برای همکاری با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل، از آسفالت مسیر کتابخانه عمومی امام علی(ع) منطقه آراز علی و نیز نصب تابلوهای راهنما برای هدایت شهروندان علاقمند و نیز گردشگران به کتابخانه‌های عمومی سطح شهر خبر داد.

همچنین حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده به نمایندگی از شورای اسلامی شهر اردبیل، از آمادگی شهرداری و شورا برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی و نیز احداث کتابخانه عمومی در منطقه زرناس اردبیل خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردبیل نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همه نهادهای عضو انجمن و به خصوص فرماندار اردبیل به دلیل توجه و اهتمام لازم به کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید، گزارشی از روند اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه مفید ارائه داد و این ایستگاه‌ها را یکی از مهمترین طرح‌های موجود در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین شهروندان عنوان کرد.

شهریار منیر ادامه داد: در حال حاضر تعداد چهار ایستگاه در اختیار اردبیل قرار گرفته که قرار است در مراکز استانداری، مصلی، فرودگاه و بانک ملی شعبه مرکزی به صورت آزمایشی و همزمان با سراسر کشور افتتاح و مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

وی همچنین از اهدای 10 قطعه زمین توسط اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران تعدادی از روستاهای دارای جمعیت بالای 2 هزار نفر برای احداث کتابخانه عمومی و همچنین عضویت رایگان افرادی که اسامی آنها با اسماء مبارکه رضا و معصومه متبرک شده است به مناسبت دهه کرامت در کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان اردبیل خبر داد.

در پایان این جلسه فرماندار اردبیل از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان اردبیل به دلیل تلاش‌های آنها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تجلیل کرد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول