اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

ادبیات دفاع مقدس ادبیاتی ارزشمند است و باید حفظ شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار تهران گفت: ادبیات جنگ ادبیاتی ارزشمند است و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس از آن متاثر شد، باید حفظ شود.

ادبیات دفاع مقدس ادبیاتی ارزشمند است و باید حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با هفته دفاع مقدس همایش فرماندهان و مدیران نظامی و انتظامی شهرستان ری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان ری و جمعی از مدیران شهرستان ری برگزار شد.

امیرحسین باقرنژاد در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و فرارسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) بیان کرد: امیدواریم همچنان از عنایات اهل بیت (ع) به‌ویژه سیدالکریم (ع) برخوردار باشیم و تا به حال سابقه نداشته است که در این سطح در خدمت واحدها و مدیران نظامی باشیم، این ظرفیت بسیار خوب است و آن را طلیعه‌ای برای برگزاری نشست‌های تخصصی بیشتر با واحدهای مختلف نظامی و انتظامی می‌دانیم.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس افزود: نقش نیروهای نظامی در تربیت، هدایت و پشتیبانی جنگ و در طول هشت سال دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیل است.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از سران نظامی عزل شدند و یا از کشور گریختند، از بهمن سال 57 تا شهریور سال 59 در زمانی کمتر از دو سال یک چنین هجمه‌ای به کشوری که تازه خودش را پیدا کرده است وارد شد، در آن فضایی که کشور به دنبال شناسایی و جذب مدیران و فرماندهان انقلابی و متعهد بود به یک باره جنگ بزرگی به کشور تحمیل شد و در آن فضا نقش نیروهای انقلابی و خود بدنه ارتش غیر قابل انکار بود، فعالیت نیروهای نظامی و ارتش ما در شکل‌دهی ساز و کار فنی و مدیریتی جنگ قابل توجه بود.

باقرنژاد در ادامه با اشاره به اینکه دفاع مقدس فرصت نابی بود که برای آن هزینه‌های زیادی پرداختیم، گفت: با عنایات حضرت حق، توجهات بقیةالله الاعظم (عج) و نفس قدسی امام (ره) همه این تهدیدها به فرصت تبدیل شد و اگر این اتفاقات نمی‌افتاد ما به دستاوردهای نظامی و علمی و اثرگذاری که الان دست یافته‌ایم، نمی‌رسیدیم.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به نقش سیاستمداران در مدیریت کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود با بیان بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در بحث دشمن‌شناسی افزود: اتفاقاتی مثل فتنه سال 88 یا مسائلی که پس از انتخابات در کشور ایجاد شد، نشان از غفلت بین کسانی است که وظیفه‌شان اداره کشور است، وظیفه و هنر سیاستمداران این است که کشور را مدیریت کنند و این غفلت‌ها و سهل‌انگاری‌ها قابل گذشت نیست و آن غفلت همین نکته است که مقام معظم رهبری بارها در رابطه با آن صحبت کردند و آن دشمن‌شناسی است.

وی در ادامه با اشاره به جساراتی که به ساحت قدسی پیامبر مکرم اسلام (ص) افتاد گفت: دشمنان دست بردار نیستند و کوتاه نمی‌آیند، دین ما برای دنیای آنها تهدید محسوب می‌شود، انقلاب و نظام ما 33 سال است که به همه می‌گوید اینها به دنبال قطع کردن ریشه اسلام هستند و دست بردار نیستند و باید هوشیار باشیم.

باقرنژاد همچنین با اشاره به اینکه یکی از شاخه‌های دشمن‌شناسی دشمن واحدشناسی است، گفت: باید دقت کنیم و هر کس با هر گرایش سیاسی که دارد و در چارچوب نظام می‌خواهد کار کند باید قواعدش را بپذیرد.

معاون استاندار با توجه به اعلام وزارت کشور در مورد تاریخ 24 خرداد سال 92 به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: همه به سهم خودمان در این مقطع زمانی یک مسئولیت و ماموریت داریم و باید دقت شود و دشمن واحدشناسی یک هدف شود.

وی با اشاره به خلق یک سری ارزش‌ها در دوران دفاع مقدس افزود: باید این ارزش‌ها حفظ شود و وظیفه حفظ آن متوجه ماست که در صحنه‌ها بودیم، برای کسانی که نبودند با تکرار کردن و بیان خاطرات و واقعیات آن روزها را زنده نگه داریم و وظیفه ما که آن صحنه‌ها را دیدیم سنگین‌تر است.

باقرنژاد در ادامه تصریح کرد: نسل ما یک نسل ویژه بود مثل کسانی که در کربلا سیدالشهدا (ع) را حمایت کردند و باید ارزش‌ها را حفظ کنیم، ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس از آن متاثر شد، ادبیات جنگ یک ادبیات ارزشمند است و باید حفظ شود.

معاون استاندار با اشاره به داستان کربلا یادآور شد: اگر پیام و داستان کربلا نسل به نسل به ما نمی‌رسید، قطعا در طول هشت سال دفاع مقدس نمی‌توانستیم به این صورت عمل کنیم‌، ما اگر سکوت کنیم دیگران به جای ما صحبت می‌کنند و در این مرحله تواضع و فروتنی معنا ندارد و برای حفظ این ارزش‌ها و برای انتقال آن به نسل‌های بعدی باید تلاش کنیم و اگر با حرف‌ها و بیان رویدادهای جنگ انقلاب و دفاع مقدس را انتقال ندهیم، دیگران این کار را می‌کنند که شاید حتی آدرس جبهه‌ها را نمی‌دانند و از کم کاری ما تحقیقا یک خلاء به‌وجود می‌آید و دشمن از آن استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: در نظام و انقلاب ما قاعده بازی تغییر نمی‌کند و حضرت امام (ره) با عنایت حضرت حجت (عج) سنگ بنایی اساسی را گذاشتند، ولی بعضی‌ها بازی را به هم می‌زنند با هدف اینکه قاعده بازی را به هم بزنند و این در حالی است که ما از دوستانی که توقع داشتیم جامعه را به سمت جلو و اصلاح امور هدایت کنند بر عکس عمل کردند.

باقرنژاد عنوان کرد: باید در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دقت کنیم و هیچ نفعی و ارزشی نباید از منظر امام و اهدافی که امام ترسیم کرد، عبور کند و برای بخش بخش دستگاه‌های اداری و نظامی ما هیچ هدف و تلاشی نباید ورای صیانت از انقلاب اسلامی تعریف شود.

این گزارش حاکی است در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی قدردانی شد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول