اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه کاشان:

تفکر اردوهای جهادی همان نگرش دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه کاشان گفت: امروز تفکر نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در طرح اردوهای جهادی و هجرت 3 همان نگرش هشت سال دفاع مقدس است.

تفکر اردوهای جهادی همان نگرش دفاع مقدس است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احسان عطابخشیان چهارشنبه‌شب در آئین اختتامیه اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 کاشان در سالن شهدای پاسدار این شهرستان، اظهار داشت: آنچه که نوجوانان و جوانان دانش‌آموز دختر و پسر شهرستان کاشان در اردوهای جهادی و هجرت 3 طی تابستان امسال به منصه ظهور گذاشتند گوشه‌ای از فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و جانبازهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 در ماه مبارک رمضان به پیشنهاد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح را نمونه‌ای از فداکاری‌های نوجوانان و جوانان کاشانی شرکت‌کننده در این اردوها دانست.

این مسئول، اجرای طرح‌های جهادی و هجرت را موجب ایجاد فرهنگ واقعی سازندگی در کشور دانست و اضافه کرد: طرح هجرت یک از اوایل انقلاب با کمک به کشاورزان و دامداران آغاز شد و در ادامه طرح هجرت 2 در هشت سال دفاع مقدس اجرا شد و امروز نیز در ادامه طرح‌های هجرت، طرح هجرت 3، توسط دانش‌آموزان، به عنوان ادامه‌‌دهنده فرهنگ ایثار و آرمان‌های شهدا انجام می‌شود.

عطابخشیان تعداد اردوهای جهادی برگزار شده در تابستان امسال را 30 اردو و تعداد اردوهای طرح هجرت 3 را بالغ بر 75 اردو در سطح شهرستان و روستاهای کاشان اعلام کرد و گفت: در این طرح‌ها 62 مدرسه بازسازی شد.

به گفته وی 2 هزار و 400 نفر در طرح اردوهای هجرت 3 و 250 نفر در اردوهای جهادی دانشجویی و 620 نفر در سایر اردوهای جهادی شرکت داشته‌اند.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه کاشان گفت: در اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 کاشان، بازسازی شهدای گمنام پنداس، مرمت زیارتگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها به همراه بازسازی منازل شهدا، پایگاه‌های مقاومت و همچنین کمک به کشاورزان در امر برداشت محصولات کشاورزی انجام شده است.

عطابخشیان همچنین رنگ‌آمیزی مدارس، ایزوگام پشت بام‌ها، تعمیرات آب و برق، چیدمان کتابخانه‌ها، خط‌کشی معابر و زمین‌های ورزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح اعلام کرد.

وی برگزاری کلاس‌های خیاطی، گلدوزی، معارف، عقیدتی، اخلاق و برنامه‌های متنوع ویژه بانوان را از اقدامات انجام شده توسط خواهران شرکت‌کننده در اردوهای جهادی و هجرت 3 شهرستان اعلام کرد.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه کاشان یادآور شد: طی برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 در این شهرستان 35 هزار نفر-روز کار انجام شده است.

در آئین اختتامیه اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 کاشان که با حضور فرمانده بسیج مقاومت سپاه کاشان و مسئولان شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد ضمن اجرای سرود و نمایش از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول