اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک:

آرمان‌های شهدا به فراموشی سپرده نشود/ هوانیروز در دفاع مقدس نقش حیاتی داشت

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی آبیک گفت: اهداف و آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود.

آرمان‌های شهدا به فراموشی سپرده نشود/ هوانیروز در دفاع مقدس نقش حیاتی داشت

سرهنگ خلبان محسن فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج)، اعتلای نام ایران در دنیا و برقراری و بقای نظام اسلامی از مهم‌ترین اهداف شهدا برای رسیدن به شهادت بوده که آحاد جامعه نباید فراموش کنند.

وی افزود: دفاع مقدس متعلق به تمام مردم است، چراکه از همه اقشار در جنگ تحمیلی حضور داشتند و قشری نمی‌تواند حضور قشر دیگر را در دفاع مقدس کم‌رنگ جلوه دهد.

این مسئول ادامه داد: شهدا و ایثارگران با ارزش‌ترین هستی خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، یا به شهادت رسیدند و یا سلامتی خود را در مناطق عملیاتی جا گذاشتند که زحمات و رشادت‌هایشان قابل جبران نیست.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک اضافه کرد: اینکه هرچه داریم از دفاع مقدس داریم، درست است گرچه از نظر بنیه اقتصادی و نیروی انسانی دشمن در حال ضربه زدن است ولی دفاع مقدس برکات زیادی را نیز برای نظام به همراه داشته است.

فرقانی، خودباوری، استقلال همه‌جانبه، اعتماد به نفس و ساده زیستی و خودکفایی در زمینه‌های مختلف را از دستاوردها و برکات دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: روز به روز بر اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود و از لحاظ فکری، عملی و امکاناتی به بالاترین رتبه‌هایی خواهد رسید که برای هیچ کس متصور نخواهد بود.

فرهنگ ایثار و شهادت، کارشناسانه و طبق نیازهای جوانان نهادینه شود

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک با تأکید بر اینکه مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق، به روز بودن، کار کارشناسی و منطبق با نیازها و خواسته‌های جوانان فرهنگ ایثار و شهادت را در آنان نهادینه کنند، افزود: این مهم باید طوری انجام شود تا قابل قبول و پذیرشش برای جوانان آسان‌تر باشد.

فرقانی افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به نسل جوان بشناسانند و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های فعلی و آینده را یک وظیفه شرعی بدانند.

وی ادامه داد: هنوز بسیاری از زوایای جنگ تحمیلی پوشیده و پنهان است و برای مردم بازگو نشده که با توجه به تفکرات و ایده‌های جوانان امروزی می‌طلبد با برنامه‌ریزی مدون حقایق جنگ تحمیلی و فرهنگ جبهه و شهادت در نسل نوجوان و جوان نهادینه شود.

این مسئول با اشاره به پشتیبانی غرب و شرق از عراق برای جنگ با ایران گفت: عراق به پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سلاح‌ها، مهمات و امکانات نظامی مجهز بود و تمام رادارهای آمریکا در عراق همه تحرکات نیروهای ایران را لحظه به لحظه اعلام می‌کرد ولی گاهی اوقات در یک خط پدافندی تنها سلاح سنگین ما یک تیربار بود، چراکه از لحاظ اقتصادی در تحریم کامل بودیم.

‌فرقانی افزود: متأسفانه در ساخت برخی از فیلم‌های دفاع مقدس رژیم بعثی ناتوان و دست و پا بسته نشان داده شده و این در حالی است که گارد ریاست جمهوری عراق در سطح خاورمیانه حرف اول را می‌زد و با کمک بلوک‌های شرق و غرب و تمام توان به جنگ ایران آمده بود.

هوانیروز در تمام عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشته است

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک در ادامه گفت‌وگو با اشاره به نقش کلیدی و حیاتی هوانیروز در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: هوانیروز در تمام عملیات‌ها و مأموریت‌های دوران جنگ تحمیلی حضور فعال داشته است و از یگان‌های مؤثر در متوقف کردن حرکت رو به جلو و پیشروی دشمن به خاک کشور بوده است.

فرقانی ادامه داد: هوانیروز با همت مردم توانست تمام معادلات دشمن در مرزهای کشور را به هم بزند که مردم استان‌های غرب و جنوب کشور بهترین گواهان این مطلب هستند، چراکه نام شهید کشوری و شیرودی را بر چشمانشان می‌گذارند.

وی شهید شیرودی را بزرگ‌مرد ارتش ایران ذکر و خاطر نشان کرد: شهید شیرودی افتخار انقلاب اسلامی است تا آنجا که مقام معظم رهبری درباره این شهید فرموده‌اند: "من به شهید شیرودی اقتدا کردم".

این مسئول ادامه داد: شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس با تشکیل شش تیم، 78 تانک عراقی را منهدم کرده بود که حجم عملیاتی سنگینی بود و در باور کسی نمی‌گنجید که چنین کار بزرگی صورت گرفته باشد.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک اذعان کرد: با توجه به اینکه تئوریسین‌ها اعلام کرده بودند عراق طی یک هفته تهران را فتح می‌کند، تمام تلاش مسئولان کشوری و لشکری این بود که جلوی پیشروی دشمن را بگیرند که نقش هوانیروز در این زمینه واقعا کارساز و مؤثر بود.

فرقانی اضافه کرد: گرچه قرائن و شواهدی دال بر حمله عراق به ایران وجود داشت ولی قطعیت نداشت، لذا جنگ تحمیلی که آغاز شد تمام اقشار جامعه با جان و دل در این جنگ نابرابر حضور فعال پیدا کردند.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که یک وجب از خاک ایران به دشمنان داده نشد و حقانیت ایران ثابت شد، چراکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر سر بسیاری از معاهدات امتیازات بی حد و حصر از ایران گرفته می‌شد و سرزمینمان زمینی و آبی دو دستی تقدیم دشمنان می‌شد که به ضرر ملت تمام می‌شد.

این مسئول بیان کرد: نقش هوانیروز در آخرین عملیات یعنی عملیات مرصاد بسیار کلیدی بوده است، چراکه وجب به وجب و لحظه به لحظه عملیات را پیگیری و هدایت می‌کرد که منجر به شکست مفتضحانه صدام و ایادی‌اش منافقان شد.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک یادآور شد: حرف اول و آخر را در جنگ تحمیلی را هوانیروز می‌زد که مانند سد دفاعی به انجام مأموریتهای تک، هجومی و حمله می‌پرداخت و عملیات‌های دشمن را متوقف می‌ساخت.

فرقانی یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و برای جانبازان آرزوی شفای عاجل کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول