اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

حفظ آرمان‎های دفاع مقدس وظیفه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: امروز حفظ آرمان‎های دوران دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران وظیفه بسیار مهمی است.

حفظ آرمان‎های دفاع مقدس وظیفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‎الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران شرکت آب منطقه‎ای استان زنجان با استناد به بیانات امام خمینی (ره) اظهار داشت: ملت ایران و رزمندگان جمهوری اسلامی ایران ابهت دشمنان را در جنگ شکسته‎اند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ دوست و دشمن خود را شناخته و هویت سیاسی خود را پیدا کرده‎ایم، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس آموخته‎ایم که در همه زمینه‎ها استقلال داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز شرایط کشور همچون شرایط دوران جنگ است، اضافه کرد: در این شرایط باید آرمان‎ها و ارزش‎های شهدا و انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ فرهنگی و سیاسی موفق نشده و در حال حاضر وارد جنگ اقتصادی با ایران شده است، تصریح کرد: در این جنگ از هیچ روشی دریغ نکرده است.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با به راه‎انداختن قائله خلق کردستان، خلق سیستان‌وبلوچستان، قائله خلق عرب و خلق مسلمان آذربایجان درصدد نابودی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: با موفق‌نشدن در این فتنه‎ها جنگ نظامی را علیه ایران به راه انداختند.

وی با اشاره به اینکه 30 کشور جهان به صورت علنی از عراق علیه ایران حمایت می‎کردند، اضافه کرد: فرماندهان ارتش و ژنرال‎های کشورهای مختلف به عنوان فرماندهان جنگی عراق نیروها را هدایت می‎کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ایران در دوران دفاع مقدس از 14 کشور خارجی اسیر گرفته بود، یادآور شد: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 هزار و 700 روز در مقابل دشمنان ایستادگی کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و تبیین آرمان‎های آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: جوانان باید دلیل جنگ و دفاع رزمندگان بدانند تا بتوانند برای آینده برنامه‎ریزی کنند.

آیت‎الله خاتمی همچنین در زمینه صدور انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورها ضمن تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ماهیت اسلامی داشته است، خاطرنشان کرد: فکر انقلاب به همه نقاط جهان صادر شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول