اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌واعظ طبسی:

موفقیت در ‌الگوبرداری از ولایت فقیه است/ دشمن در تحریم به هدفش نرسید

خبرگزاری فارس: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید از ولی امر مسلمین الگو‌برداری کنیم، گفت:‌ باید در همان موضعی بایستیم که ولی فقیه ایستاده است و نگاهی به جلو داشته باشیم و اگر چنین کاری انجام دهیم، موفق خواهیم بود‌.

موفقیت در ‌الگوبرداری از ولایت فقیه است/ دشمن در تحریم به هدفش نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی دیالیز و پیوند اعضای منتصریه مشهد اظهار کرد: هر مطلب واقعی را نباید گفت اما هیچ مطلب دروغ و خلاف واقعی را هم نباید گفت و ما از این کار ضربه خورده‌ایم.

وی افزود: مردم به نظام و رهبر خود اعتماد دارند و اکثریت جامعه ما با نظام و رهبری رابطه عمیق عاطفی و اعتقادی دارند؛ پس بگذارید این اعتماد روز به روز مضاعف‌تر شود، از مدیران و سیاست‌گذاران انتظار داریم صادقانه با مردم حرف بزنند، ضعف‌ها را بگوییم، نقاط قوت را هم بگوییم و امید مردم را تضعیف نکنیم اما اجازه هم ندهیم که سطح توقعات مردم بالاتر از حد واقعی برود و مشکلات ما را ببینند، تلاش ما را هم ببینند.

وی ادامه داد: اگر من تلاش کنم همه کارها را به نامم خودم تمام کنم، با اینکه عده‌ای به دنبال تحریف تاریخ انقلاب هستند، اما بالاخره آیندگان حقیقت را می‌فهمند و در مورد ما قضاوت خواهند کرد، پس در بیان آمار و گزارش‌ها عجله نکنیم و به خدا متکی باشیم و برای خدا تلاش کنیم و اگر روزی استادی قیافه‌ای درهم گرفت، نباید از خدماتی که باید به او داد محرومش کرد، برای نظام و مردم باید اصولی و منطقی کار کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ در ادامه با بیان اینکه اسلام دینی منطقی و استدلالی است، تصریح کرد: اگر ما کار علمی دقیق انجام بدهیم و به امر پژوهش و تحقیق بپردازیم و در زمینه مسایل علمی، سیاسی، اجتماعی و معرفتی مطالعه کنیم و روابط اجتماعی، سیاسی خانوادگی و فردی خود را بر اسلام منطبق کنیم، می‌توانیم امر ائمه اطهار را احیا کنیم که تا به حال هم همین طور بوده و موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در بحث‌های اصولی و پایدار هیچ وقت نباید تحت تاثیر احساسات قرار گرفت و در سرمایه‌گذاری‌ها و انتخاب نیروی انسانی دقت کنیم که نقاط ضعف و قوت خود را براساس واقعیت‌ها بسنجیم و ببینم در دنیا چه اتفاقاتی می‌افتد و چه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است و انتظارات جامعه اسلامی از ما چیست و از استعدادهای خود به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما باید بر توانایی‌ها خود تکیه کنیم و دشمن را خوب بشناسیم و در برابر دشمن موضعی اصولی و منطقی داشته باشیم و به عزت و استقلال و تمدن خود ببالیم؛ به سیره اهل بیت و ارتباط عاطفی عمیق خود با خاندان عصمت و طهارت ببالیم و آنرا به زبان بیاوریم و تحت تاثیر فضای احساسی ناشی از تبلیغات سیاسی و فرهنگی قدرت‌های استکبار قرار نگیریم.

واعظ طبسی با بیان اینکه باید از ولی امر مسلمین الگو‌برداری کنیم، تاکید کرد: باید در همان موضعی بایستیم که ولی فقیه ایستاده است و نگاهی به جلو داشته باشیم و اگر چنین کاری انجام دهیم موفق خواهیم بود و موفق هم بوده‌ایم و پیشرفت‌های زیادی را داشته‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مدیریت آستان قدس رضوی براساس اصول اسلامی بوده و به دنبال احیای امر خاندان عصمت و طهارت است، خاطرنشان کرد: اگر ما روی موقوفات حساس هستیم و به نگهداری و عمران و آبادی آنها توجه جدی داریم، به خاطر این است که بر اساس اسلام موظفیم که این کار را انجام دهیم و به نیات واقفان توجه کنیم.

وی افزود: برخی دوستان گاهی گله‌مند می‌شوند و توقعاتی دارند، به عنوان مثال می‌خواهند مسجد یا حسینیه یا مرکز علمی بسازند و زمین می‌خواهند و توقع دارند اراضی را رایگان در اختیارشان بگذاریم، دوستان باید توجه کنند که توجه به نیات واقف واجب است و امانت‌داری، صداقت، پاکی دل و خدمت به مردم سیره ائمه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران تصریح کرد: علی‌رغم وجود همه تحریم‌ها که پیش‌بینی هم می‌شد، دشمن به هدفش نرسید و ما امروز قدرتمند‌تر از گذشته حرکت می‌کنیم و به الگویی برای کشورهای دیگر تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: امروز با الگوبرداری از ایران، بیداری اسلامی شکل گرفته است و مردم در برابر قدرت‌های مستبد ایستاده‌اند، اما خلاف انتظار دشمن که فکر می‌کرد با تحریم‌ها ما منزوی خواهیم شد و می‌توانند جلوی رشد و حرکت ما را بگیرند، توانسته‌ایم قدم‌های بسیار بلندی برداریم ازجمله در پزشکی که امروز بسیاری از نیازهای کشور توسط متخصصان داخلی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: مقایسه پیشرفت‌های کشور باید همراه با بررسی پیشرفت‌های دیگران باشد و ما نباید به همین پیشرفت‌ها قناعت کنیم و دست نگهداریم بلکه باید بدانیم که می‌توانیم بیشتر از این پیشرفت کنیم و با مدیریت و ایجاد نظم و انضباط در روابط دستگاه‌ها به پیشرفت بیشتر برسیم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول