اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان:

گیلان میزبان کاروان خدام آستان قدس رضوی است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از حضور کاروان خدام فرهیخته آستان قدس رضوی در استان خبر داد.

گیلان میزبان کاروان خدام آستان قدس رضوی است

اسحاق معبود مژدهی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس با اشاره به برنامه‌های کانون جوانان رضوی گیلان در دهه کرامت، اظهار کرد: کاروان خدام فرهیخته حرم مطهر امام رضا (ع) از 28 تا 30 شهریور در شهرستان‌های استان گیلان حضور می‌یابند.

وی با اشاره به نخستین برنامه کانون جوانان رضوی در تاریخ 26 شهریور امسال، ابراز کرد: جشن میلاد حضرت معصومه (س) نخستین برنامه کانون جوانان رضوی است که در روز دوشنبه این هفته پس از نماز مغرب و عشا در مهدیه رشت با حضور بیش از یک‌هزار و 500 نفر از بانوان و دخترانی گیلانی برگزار می‌شود.

این مسئول برنامه دیگر کانون جوانان رضوی را حضور کاروان خدام رضوی در شهرستان‌های گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در پنج سالی که از آغاز این برنامه می‌گذرد همه ساله آغاز حرکت این کاروان از گیلان بوده است.

وی اضافه کرد: این کاروان که متشکل از خدام فرهیخته حرم مطهر رضوی است، بعد از ظهر روز سه‌شنبه (فردا) در مرقد آقا میر شمس‌الدین لاهیجان مورد استقبال مردم این شهرستان قرار می‌گیرند و شب همان روز مردم در مسجد جامع ماسال به استقبال آنها می‌روند.

به گفته وی، این کاروان در روز 29 شهریور وارد رضوانشهر می‌شود و تا ظهر در این شهر حضور دارند و سپس بعد از ظهر آن روز در تالش مورد استقبال مردمی قرار می‌گیرند.

معبود مژدهی، مراسم استقبال از کاروان خدام رضوی در رشت را از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 30 شهریور از میدان صیقلان تا بقعه خواهر امام رضا (ع) این شهر ذکر کرد و افزود: این کاروان عصر روز پنجشنبه در شهر خمام مورد استقبال مردم ولایت‌مدار مردم قرار می‌گیرند.

به گفته وی، این کاروان روز پنجشنبه 30 شهریور جاری در مراسم بزرگداشت آقا سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه نیز شرکت می‌کنند.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان با بیان اینکه حدود 90 درصد هیئت‌های مذهبی شهرها در برگزاری هر چه بهتر جشن میلاد امام رضا (ع) شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: جشن «زیر سایه خورشید» که برنامه اصلی کانون جوانان رضوی در دهه کرامت است، روز پنجشنبه شب 30 شهریور در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام رئیسی معاون قوه قضائیه است و حاج آقا گلاب‌گیر نیز با مداحی خود حاضران را به فیض می‌رساند.

معبود مژدهی، یکی دیگر از برنامه‌های کانون مذکور را اجرای ویژه برنامه امام رضا (ع) و شهدا دانست و گفت: این برنامه در روز 31 شهریور جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام ماندگاری در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن میلاد امام رضا (ع) در روز ششم مهر امسال در مهدیه رشت برگزار می‌شود، ابراز کرد: این برنامه هر ساله با قداست خاصی برگزار می‌شود و در آن به صورت تبرک به شرکت‌کنندگان نمک و نبات حرم مطهر رضوی هدیه داده می‌شود.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان، درباره برخی از برنامه‌های جانبی دهه کرامت، اذعان کرد: عیادت از بیماران در قالب حضور چند تیم در بیمارستان‌ها و اهدای بسته‌های تبرکی به بیماران، ایجاد مهد کودک برای بچه‌های شرکت‌کننده در مراسم‌ها با عنوان خانه بچه‌های بهشت و همایش نقاشی دسته‌جمعی از دیگر برنامه‌های کانون جوانان رضوی گیلان است.

وی به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته حدود 3 هزار نفر در مسابقه کتاب‌خوانی شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول