اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفت

نمایش آثار عتیقه موزه آستان قدس در سطح شهر مقدس مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: برای نخستین‌بار در کشور، آثار عتیقه موزه آستان قدس در سطح شهر مقدس مشهد به نمایش گذاشته شد.

نمایش آثار عتیقه موزه آستان قدس در سطح شهر مقدس  مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، هادی مظفری اظهار کرد: امسال در دهه کرامت 12 پایه شمعدان عود سوز فضای مشهد را عطرآگین می‌کند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: ‌این پایه شمعدان‌ها یکی از مجموع یادمان‌های شهری مشهد در ایام دهه کرامت است که امسال ایده اجرای آن برای نخستین بار در سطح کشور و ‌در مشهد مقدس اجرایی می‌شود.

وی گفت: یکی از آثار متفاوت امسال آیینه شمعدانی است که مربوط به قرن 10 و 11 هجری در دوره صفوی است که بنا به نذر یکی از علاقه‌مندان به امام رضا(ع) به نام «محمد امین» به هنرمندان اصفهانی سفارش ساخت شده است.

به گفته مظفری، 12 پایه شمعدانی مشبک و عود سوز مشبک برنجی با نقوش اسلامی در ابعاد بزرگ‌تر همانند طرح اصلی آن که در موزه آستان قدس موجود است، ‌ساخته شده و در مشهد جای‌گیری شده است، در داخل این دستگاه‌ها عودسوز به گونه‌ای تعبیه شده است که هر 10 دقیقه یک بار بخار و عطری از آن ساطع می‌شود که فضای شهر را عطرآگین می‌کند.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول