اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی‌ مطرح کرد

‌چاپ 14 میلیون جلد کتاب توسط آستان قدس/ 2 میلیون جلد مختص‌ به حضرت رضا (ع)‌

خبرگزاری فارس: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ‌آستان قدس رضوی تاکنون بیش از 14 میلیون کتاب چاپ کرده ‌که از این تعداد تنها 2 میلیون کتاب اختصاص به حضرت رضا (ع) و سیره و معارف رضوی داشته است‌.

‌چاپ 14 میلیون جلد کتاب توسط آستان قدس/ 2 میلیون جلد مختص‌ به حضرت رضا (ع)‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علوی عصر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی که در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس برگزار شد، ضمن محکومیت شدید فیلم اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) اظهار کرد:‌ امروز به واقع تمام مردم دنیا تشنه معارف الهی، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین (ع) هستند گرچه دشمنان نظام و اسلام همواره سعی در تعریف پروژه‌های متفاوت دارند.

وی افزود: شاهدیم که آنها همواره در حال برنامه‌ریزی هستند در حالی که خداوند متعال این نور و خورشید فروزان را هر روز بیشتر گسترش می‌دهد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) حرکت عاشورا را ایجاد کرد این تصمیم بر اساس یک انتخاب استراتژیک بود که در پی این حرکت استراتژیک و این نهضت اسرار خاصی نیز پنهان شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا حرکت امام رضا(ع) از مدینه به مرو نیز حرکتی استراتژیک محسوب می‌شود که این حرکت نیز زمینه‌ساز نهضتی فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی در ایران اسلامی و سایر کشورهای اسلامی شد.

وی اضافه کرد: در راستای همان حرکت دیدیم که مردم ایران اسلامی با معارف رضوی و فرهنگ غنی رضوی آشنا شدند نه تنها مردم ایران بلکه بسیاری از مردم سراسر جهان اسلام نیز در پی این حرکت استراتژیک با سیره ائمه معصومین(ع) و فرهنگ رضوی آشنا شدند.

علوی یادآور شد: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ایران و  حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه که نشئت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است در ادامه همین حرکت امام رضا (ع) است.

وی درادامه انتشار سیره حضرت رضا(ع) و معارف اسلامی را به عنوان یکی از حساس‌ترین و مهمترین توصیه‌های حضرت آیت‌الله واعظ طبسی عنوان کرد و افزود:‌ ایشان همواره در جلسات بر انتشار سیره رضوی و معارف اسلامی و معارف ائمه معصومین(ع) تاکید دارند و بنابراین مجموعه آستان قدس رضوی نیز در همین راستا برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت داده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: از 25 سال پیش اقدامات پژوهشی و مطالعاتی در آستان قدس رضوی بر اساس برنامه‌ای مدون و دقیق پیش می‌رود چراکه بخش پژوهش، تحقیق و گسترش و انتشار فرهنگ رضوی از اهمیت بسیار قابل توجهی برخوردار است و اثرگذاری خاصی بر روی تمام اقشار جامعه دارد.

وی اظهار کرد: در عین حال جای این سئوال باقی است که آیا پیش از انقلاب اسلامی هم این چنین به فعالیت‌های پژوهشی پیرامون امام رضا توجه می‌شد و یا اینکه اصلا مجموعه‌ای اینگونه فعالیت‌ها را انجام می‌داد.

علوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی تاکنون بیش از 14 میلیون کتاب چاپ کرده است که از این تعداد تنها 2 میلیون کتاب اختصاص به حضرت رضا(ع) و سیره و معارف رضوی داشته است؛ این درحالی است که تا پیش از انقلاب حتی 100 هزار و یا حتی 10هزار کتاب نیز دراین رابطه به چاپ نرسیده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خاتمه تاکید کرد: بنابراین این اقدامات همه و همه ثمره انقلاب اسلامی و خون شهدا و رهبری فرزانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول