اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت

نمایشگاه تابلوهای نقاشی با موضوع امام رضا (ع) در موزه آستان‌قدس

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه کرامت نمایشگاهی از آثار تابلوهای نقاشی و معرق با موضوع امام رضا (ع) از تاریخ30 شهریور تا 15 مهرماه در گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان‌قدس رضوی برگزار شد.

نمایشگاه تابلوهای نقاشی با موضوع امام رضا (ع) در موزه آستان‌قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، مسئول گنجینه هنرهای تجسمی این موزه اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کشور با موضوع امام رضا علیه‌السلام به نمایش درآمده است.

جمشید امیریان خاطرنشان کرد: تابلوی معرق برجسته با عنوان «ضامن آهو» اثر عباس آریافر در ابعاد 133*68  سانتی‌متر یکی از آثار تازه به نمایش در این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های این تابلو، خلق این اثر هنری با انواع چوب‌های طبیعی، ‌بدون استفاده از رنگ است افزود: از دیگر آثار این مجموعه که برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفته است تابلوی«ضامن آهو» اثر امین عبدی است که این اثر هنری با تکنیک نقاشی رنگ روغن روی بوم، در ابعاد 140*100 در سال جاری به دست این هنرمند خلق شده است.

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی همچنین از سه اثر دیگر با عنوان «ضامن آهو» یاد کرد و گفت طرح اولیه این آثار برگرفته از نقاشی استاد فرشچیان است.

وی تابلوی معرق چوب اثر مصطفی چاهی، در ابعاد 100 *80 سانتی متر را از این جمله آثار دانست و اظهار داشت: این تابلو از چوب سفید ساخته شده و با دادن حرارت، به صورت تیره و روشن، تنوع رنگ پیدا کرده است. امیریان، ‌تابلوی معرق چوب اثر اسماعیل نام آور را از دیگر آثار برگرفته از نقاشی ضامن آهو استاد فرشچیان دانست و اضافه کرد: این تابلو در اطراف ضلع‌های آن، مزین به اسماء الهی است.

وی تابلوی «ضامن آهو» اثر مرضیه ابرقوی را نیز در جمله این آثار نام برد و گفت: این اثر در ابعاد 115*90سانتی متر با تکنیک معرق به دست این هنرمند خلق شده است.

امیریان همچنین تابلوی «اجابت»‌اثر مهدی فرخی را از دیگر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه ذکر کرد و توضیح داد: این اثر با سبک سورئالیسم و با تکنیک اکریلیک روی مقوای بدون اسید،است.

وی ادامه داد: تابلوی «اذن دخول حضرت رضا علیه السلام» مزین به کتیبه آیه الکرسی در اطراف آن، اثر احمد رازی از دیگر آثار این مجموعه است که با استفاده از بلور، ماسه‌های رنگی و صدف‌های خرد شده با تکنیک مرصع و مرغش به صورت برجسته، به دست این هنرمند خلق شده است. امیریان همچنین تابلوی«حدیث سلسله الذهب» اثر زهره مهانی منش  را نیز از دیگر آثار در معرض نمایش یاد کرد که با سبک نگارگری و تکنیک آبرنگ و گواش به تصویر در آمده است.

این نمایشگاه از 30 شهریور تا 15 مهر در محل گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول