اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط زائر کاشانی صورت گرفت

اهدا 60 سکه سلسله‌های زندیه به موزه آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول گنجینه‌ی تمبر، اسکناس و مسکوکات آستان قدس رضوی از اهدا 60 سکه سلسله‌های زندیه، کوشانیان هند و ایلخانان مغول به این گنجینه خبر داد.

اهدا 60 سکه سلسله‌های زندیه به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌ن‍ژاد اظهار کرد: این مجموعه‌ که شامل 60 سکه‌ ضرب شده از شهریاران سلسله‌های مختلف ایران، هند و روم باستان است توسط حسین امامی، زائر کاشانی، اهداء شده است.

وی ادامه داد: مجموعه‌ی ذکر شده در دوره‌ سلطان سلیمان، طغاتیمور، جهان‌تیمور، ابوسعید بهادر و کریم‌خان زند و حاکمان دیگری از سلسله‌های زندیه، کوشانیان هند و ایلخانان مغول ضرب شده است.

یزدی‌نژاد در تشریح محل‌های ضرب سکه‌های یاد شده عنوان کرد: سکه‌های این مجموعه‌ در شهرهای واسط، بصره، اصفهان، سلطانیه، یزد، تبریز و شیراز ضرب شده‌اند.

مسئول گنجینه‌ی تمبر، اسکناس و مسکوکات آستان قدس رضوی ادامه داد: گنجینه‌ سکه‌ موزه‌ مرکزی آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای بسیار غنی از سکه‌های ایران باستان تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های اخیر در دو بخش ایرانی و غیر ایرانی را شامل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سکه‌های گنجینه‌ تمبر، اسکناس و مسکوکات آستان قدس رضوی توسط ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت به بارگاه منور حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اهدا شده و همواره مورد استفاده‌ و بهره‌برداری پژوهشگران، محققان و باستان‌شناسان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول