اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم:

ایران به مقام چهارم تولید علم ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران تا سال 2018 در تولید علم و دانش به مقام چهارم ارتقا می‌یابد.

ایران به مقام چهارم تولید علم ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهان، رسول ملک‌فر پیش از ظهر امروز در آیین معارفه سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده در پایگاه‌های اطلاعاتی جهان پیش‌بینی شده است که ایران تا سال 2018 در تولید علم و دانش به مقام چهارم ارتقا می‌یابد.

وی عنوان کرد: تجمیع مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی، پارک علم و فناوری و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان بر اساس سیاست‌های نظام آموزش عالی و گسترش کیفی مراکز علمی بوده است که از سه سال گذشته در دستور کار شورای آموزش عالی بوده است.

ملک‌فر افزود: تجمیع مراکز آموزشی برای ارتقای سطح کیفی آن‌ها و در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، کار و همت مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام گرفته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی ایران تحصیل می‌کنند.

ملک‌فر با بیان سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای افزایش پژوهش‌ها توسط اعضای هیئت علمی و با توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی سمت و سو دادن این تحقیقات به پروژه‌های کاربردی و کارفرما محور است.

وی ابراز داشت: اسناد بالادستی تکیه بر این دارد که 50 درصد از این تحقیقات عمده‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کند.

به گزارش فارس در این آیین از زحمات محمدجواد خانجانی رئیس سابق مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی تقدیر به عمل آمد و حکم انتصاب حسین محبی به عنوان سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته به وی اعطا شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول