اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد

تولید 400 مقاله علمی در دانشگاه محقق اردبیلی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از تولید 400 مقاله علمی در این دانشگاه خبر داد.

تولید 400 مقاله علمی در دانشگاه محقق اردبیلی

جبرائیل رزمجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی در کنار سایر دانشگاه‌های موجود در این استان از لحاظ کمی و کیفی تولیدات علمی خوبی را داشته است به طوری که دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته بیش از 400 مقاله علمی تولید کرده است.

وی به رقابت کشورها و موسسات علمی در تولید علم و ارتقای جایگاه جهانی‌شان اشاره کرد و افزود: در کشورمان نیز با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جنبش علمی وراه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و همچنین حمایت از تولید کنندگان و پژوهشگران علمی برنامه‌ریزی‌های منظمی صورت گرفته به طوری که در پنج ماهه 2012 تولیدات علمی کشورمان از مرز 8 هزار گذشته است.

رزمجو بیان داشت: در پایگاه جهانی اسکوپ رکورد ما 225 مقاله بوده که 1.2 درصد تولیدات علمی کشور نیز در این حوزه متعلق به محقق اردبیلی است.

این مسئول رتبه دانشگاه محقق اردبیلی را از لحاظ علمی و پژوهشی رتبه 25 در بین دانشگاه‌های کشور توصیف کرد و افزود: این جایگاه در حالی به دست آمده که تنها 10 دانشگاه برتر کشور در تهران واقع شده و در محاسبه تولیدات علمی کل دانشگاه‌های کشور رتبه ما سی و یکم است.

معاون دانشگاه محقق اردبیلی به اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه معتبر سایماگو اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام این پایگاه معتبر جهانی دانشگاه محقق اردبیلی رتبه 39 آسیا و نود و پنجم خاورمیانه را به دست آورده که یک رتبه ممتاز و جایگاه مناسب است که هر سال نیز این رتبه قابل ارتقاست.

رزمجو در ادامه بیان داشت: در کنار توسعه کیفی حوزه تحقیقات علوم و فناوری‌های جدید تعداد رشته‌های مقطع دکترای این دانشگاه را به 37 رشته و کارشناسی ارشد را نیز به 65 رشته ارتقا دادیم که امیدواریم با این توسعه کمی بتوانیم به اهداف توسعه‌ کیفی نیز در تولید علم و ارتقای جایگاه استان اردبیل دست یابیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول