اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم اقتصادی مازندران مطرح کرد

پیوستن ایران به 10 کشور تولیدکننده علم در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران گفت: ایران در آینده‏‌ای نزدیک جزو 10 کشور نخست تولیدکننده علم در جهان خواهد بود.

پیوستن ایران به 10 کشور تولیدکننده علم در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران احمد جعفری‏‌صمیمی ظهر امروز در همایش منطقه‏‌ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی ـ ایرانی" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد، با اشاره به تولید مقالات هسته‏‌ای از سوی دانشمندان جوان کشورمان اظهار کرد: تولید مقالات هسته‏‌ای ایران قابل مقایسه با کشورهای جهان نیست.

وی با اشاره به ظهور جهاد علمی در کشور گفت: در جهاد علمی، افزایش رشد به گونه‏‌ای بوده است که بالاترین نرخ رشد را از لحاظ انتشار مقالات در مجلات معتبر دنیا از سوی ایران شاهد بوده‏‌ایم.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران گفت: بیش از یک سوم تولید علم کل منطقه خاورمیانه توسط ایران محقق شده است.

جعفری‏‌صمیمی با عنوان اینکه هدف ایران در سند چشم‏‌انداز 1404 دست‌یابی به مقام نخست علمی و اقتصادی در سطح منطقه است، روند رو به رشد ایران را بسیار قابل توجه و خوب ارزیابی کرد. 

وی با اشاره به سند چشم‏‌انداز بیست ساله کشورمان گفت: در برنامه چشم‏‌انداز بیست ساله هدف این بود که بتوانیم در سال 1404 سهم تولید علم را از سوی کشور ایران به حدود یک درصد برسانیم و این در حالی است که اکنون 1.27 درصد تولید علم را به خود اختصاص داده‏‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوه، تولید ناخالص ملی را نخستین شاخص در بحث جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود: علاوه بر عوامل سنتی از قبیل کار، سرمایه و زمین هر‌گونه نوآوری مشروط به داشتن دانش و اطلاعات منطبق با دانسته‏‌های روز است.

وی علاوه بر عوامل سنتی که تولید به آنها بستگی دارد، عوامل نهادی و حکم‏رانی از قبیل ثبات سیاسی، کنترل فساد و حاکمیت قانون را از موارد مهم برای رسیدن به اهداف جهاد اقتصادی برشمرد. 

جعفری‏‌صمیمی ادامه داد: اگر فرهنگ مشارکت در تولید ملی نباشد، رشد اقتصادی محقق نخواهد شد.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران تصریح کرد: بهبود در امر کنترل فساد و حاکمیت قانون به ‌طور متوسط در بلندمدت می‏‌تواند درآمد سرانه کشورها را تا چهار برابر افزایش دهد.

وی ریشه اصلی بحران‏‌های اقتصادی در غرب را آزادی بیش از حد اقتصاد عنوان کرد و راه‌حل جدید مبارزه با بحران‏‌ها را به‏‌کارگیری اقتصاد اخلاقی دانست.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران تصریح کرد: در حال حاضر، گرایش‏‌های اقتصاد اسلامی به شدت در غرب مورد توجه است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول