اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ دانشگاه تبریز:

متوسط رشد تولید علم در ایران 11 برابر متوسط جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز متوسط رشد تولید علم در ایران را 11 برابر متوسط جهانی دانست و گفت: دانشگاه تبریز در 90 رشته در مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌کند.

متوسط رشد تولید علم در ایران 11 برابر متوسط جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمدتقی علوی ظهر امروز در آیین افتتاحیه همایش مهندسی " سطح" در دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه دومین دانشگاه کشور با قدمت 65 سال است، اظهار کرد: دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران همواره در مسیر توسعه همه‌جانبه کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله تولید علم گام موثری برداشته است که می‌توان آثار آن را در سطح منطقه و ملی مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: از حضرت امام راحل دو کار مهم به یادگار مانده است که یکی از آنها تشکیل جمهوری اسلامی و دیگری احیای هویت ملی کشورمان است.

علوی با اشاره به اینکه استکبار جهانی قبل از انقلاب کاری کرده بود که همیشه کشورمان به آنها وابسته باشد، تصریح کرد: قبل از انقلاب در این دانشگاه یک دانشجوی دکتری تربیت نمی‌شد ولی در حال حاضر به برکت انقلاب در بیش از 90 رشته در مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌شود که این دستاوردها اراده، اعتماد به‌نفس و خودباوری ملت ایران را نشان می‌دهد که امام راحل آن را احیا کرد.

علوی پیشرفت‌های ملت ایران در زمینه‌های مختلف  را موجب خشم دشمنان دانست و گفت: آنان در این راستا اقدام به ترور دانشمندان علمی کشورمان می‌کنند که باید آن را بدترین جنایتی دانست که استکبار جهانی علیه بشریت انجام می‌دهد.

علوی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان کشورمان در تولید علم و فناوری خط‌ قرمزهایی را مشخص کرده‌اند که ما همیشه وابسته آنان باشیم، یادآور شد: دشمنان این نظام  همیشه با ترفندهای مختلف درصدد بوده‌اند، ایران پیشرفتی نداشته باشد.

رئیس دانشگاه تبریز رشد تولید علم و فناوری در کشور در سال‌های اخیر را بی‌نظیر خواند و گفت: متوسط رشد تولید علم در  ایران 11 برابر متوسط جهانی است که موجب ترس دشمنان شده است.

رئیس دانشگاه تبریز برگزاری این همایش را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای علمی و صنعتی در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: جنبه‌های مختلف مهندسی سطح که شاخه‌ای مهم و رو به رشد مهندسی است شامل فرایندهای ساخت تجهیزات، فرآوری بهینه مواد، پوشش‌ها، استانداردهای ایمنی، بهداشتی و زیست‌محیطی و فناوری‌های نوین این صنعت حیاتی و استراتژیک است.

وی با اشاره به اینکه محققان و پژوهشگران این عرصه علمی و مهندسی در دانشگاه تبریز از نظر کمی و کیفی با سرعت زیادی در حال رشد هستند، یادآور شد: اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در گروه مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک، گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی، گروه‌های فیزیک کاربردی و حالت جامد دانشکده و پژوهشکده فیزیک و دانشکده فناوری‌های نوین تحقیقات کاربردی و به‌روزی را در این شاخه مهم صنعتی انجام داده‌اند و می‌دهند.

علوی برگزاری همزمان این همایش با سیزدهمین کنگره ملی خوردگی را از جمله ویژگی‌های آن ذکر کرد و گفت: همکاری مشترک در برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مهندسی سطح و خوردگی و استقبال صنعتگران و پژوهشگران منطقه و ایران موجب شد که پیشنهاد مطرح شده جامه عمل به خود بپوشاند و بدین ترتیب آرزوی چندین ساله همکاری مشترک دانشگاه و صنعت استان آذربایجان‌شرقی در این صنعت تحقق می‌یابد و امیدوارم این همکاری مقدس و ارزشمند که برای نخستین بار در این دانشگاه در حال اجرا شدن است، نتایج درخشانی برای صنعتگران، دانشگاهیان، متخصصان و جامعه ایرانی و مخصوصاً منطقه در برداشته باشد. 

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول