اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

"تولیدگر بودن" ‌ لازمه خارج شدن از "بن‌بست علمی" ‌ا‌ست/اساتید همیشه در صحنه علمی باشند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت بهداشت در دستور کار قرار دادن موضوع تولیدگر بودن را لازمه خارج شدن از بن بست علمی دانست و تاکید کرد: ما نباید فقط از آثار دیگران اقتباس کنیم.

"تولیدگر بودن" ‌ لازمه خارج شدن از "بن‌بست علمی" ‌ا‌ست/اساتید همیشه در صحنه علمی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی محققی ظهر امروز در اختتامیه چهارمین دوره طرح معرفت که در هتل پارس مشهد برگزار شد اظهار کرد: در زمینه علوم مختلف صاحب‌نظران زیادی داریم و می‌توانیم از منابع خودمان در آمورش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما در واقع یک نظام مصرف‌گراست، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت‌های خود در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم و تحقیقات اساتید خود را به محصول تبدیل کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از تعاریف علم نور است‌، ادامه داد: مصداق این تعریف در فعالیت‌های اساتید دانشگاه به چشم می‌خورد.

محققی با بیان اینکه نور شدت‌های مختلفی دارد و به خورشید، ماه و حتی یک شمع هم نور به حساب می‌آیند اظهار تاکید کرد: اساتید نیز وضعیت مشابهی دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در دستور کار قرار دادن موضوع تولیدگر بودن را لازمه خارج شدن از بن بست علمی دانست و تاکید کرد: ما نباید  فقط از آثار دیگران اقتباس کنیم.

محققی با بیان اینکه باید در راستای ریشه‌هایی که در نظام ما شکل گرفته است عمل کنیم اظهار کرد: اساتید در این راستا باید در صحنه حضور داشته باشند.

وی در این راستا ادامه داد: هر چه قدر هم صحنه تلاش علمی سخت باشد اساتید هدفمند و با معرفت میدان را خالی نمی‌کنند و در میدان باقی می‌مانند.

محققی در ادامه با بیان اینکه این حضور نیز در باید در زمان خاص خود باشد که دارای ارزش باشد‌، افزود: استاد متدین در همه صحنه‌ها به موقع و موثر حاضر است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یکی از مصادیق مدیریت قدسی را مدیریت آموزش دانست و ادامه داد: برای حل نارسایی در این زمینه‌ها باید روح کمال‌طلبی را که ریشه‌های دینی و معرفتی دارد در اساتید به وجود آورد.

وی ‌با اشاره به اینکه برای طرف دانش هیچ محدوده‌ای وجود ندارد تاکید کرد: اساتید ما باید کمال‌طلب باشند و به سطح پایین اکتفا نکنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول