به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی محققی ظهر امروز در اختتامیه چهارمین دوره طرح معرفت که در هتل پارس مشهد برگزار شد اظهار کرد: در زمینه علوم مختلف صاحبنظران زیادی داریم و میتوانیم از منابع خودمان در آمورش استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما در واقع یک نظام مصرفگراست، تصریح کرد: ما باید از ظرفیتهای خود در زمینههای مختلف استفاده کنیم و تحقیقات اساتید خود را به محصول تبدیل کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از تعاریف علم نور است، ادامه داد: مصداق این تعریف در فعالیتهای اساتید دانشگاه به چشم میخورد.
محققی با بیان اینکه نور شدتهای مختلفی دارد و به خورشید، ماه و حتی یک شمع هم نور به حساب میآیند اظهار تاکید کرد: اساتید نیز وضعیت مشابهی دارند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در دستور کار قرار دادن موضوع تولیدگر بودن را لازمه خارج شدن از بن بست علمی دانست و تاکید کرد: ما نباید فقط از آثار دیگران اقتباس کنیم.
محققی با بیان اینکه باید در راستای ریشههایی که در نظام ما شکل گرفته است عمل کنیم اظهار کرد: اساتید در این راستا باید در صحنه حضور داشته باشند.
وی در این راستا ادامه داد: هر چه قدر هم صحنه تلاش علمی سخت باشد اساتید هدفمند و با معرفت میدان را خالی نمیکنند و در میدان باقی میمانند.
محققی در ادامه با بیان اینکه این حضور نیز در باید در زمان خاص خود باشد که دارای ارزش باشد، افزود: استاد متدین در همه صحنهها به موقع و موثر حاضر است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت یکی از مصادیق مدیریت قدسی را مدیریت آموزش دانست و ادامه داد: برای حل نارسایی در این زمینهها باید روح کمالطلبی را که ریشههای دینی و معرفتی دارد در اساتید به وجود آورد.
وی با اشاره به اینکه برای طرف دانش هیچ محدودهای وجود ندارد تاکید کرد: اساتید ما باید کمالطلب باشند و به سطح پایین اکتفا نکنند.
انتهای پیام/ش20