اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی:

تولید ثروت از راه دانش از اهداف پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: یکی از اهداف جدی پارک علمی و فناوری در این استان اقدام در مسیر خلق ثروت از راه دانش است.

تولید ثروت از راه دانش از اهداف پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن علم‌الهدایی عصر امروز در سومین نشست مدیران پارک‌های علمی و فناوری استان خراسان‌رضوی که در سالن آمفی‌تئاتر پارک علمی و فناوری استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 90 مرکز رشد این استان مرکز رشد برتر شناخته شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی ادامه داد: شرکت‌هایی داریم که در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی اقدامات شایانی کرده‌اند.

علم‌الهدایی با اشاره به اینکه آب و مسائل و مشکلات مربوط به آن از نیازمندی‌های اصلی انسان است ادامه داد: بر این اساس گروه آب این مجموعه مطالعات و دستاوردهای شایانی داشته‌اند و بسیار در این زمینه فعال است.

وی در زمینه دستاوردهای شرکت‌های مختلف این پارک خاطرنشان کرد: یکی از سایکسون‌های مورد نیاز مس سرچشمه از آمریکا وارد می‌شد و بعد از تحریم‌ها شرکتی توانست آن را بسازد و کشور را از این نظر بی‌نیاز کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی در ادامه افزود: شرکت‌هایی در عرصه پتروشیمی فعالیت می‌کردند که توانسته‌اند پمپ‌های سایکران را با شدت بیشتری و هم‌چنین اتاق احتراق مربوط به آن را تولید کنند.

علم‌الهدایی افزود: شرکتی هم در زمینه جوش فلزات غیر هم‌نام به یکدیگر کار می‌کند که در این زمینه توانسته‌اند فناوری را تجاری‌سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان‌رضوی دارای 190 موسسه دانش‌بنیان و 60 موسسه رشد که کار آموزش آنها تمام شده‌ است، ادامه داد: پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در زمینه گسترش عرضه در منطقه به ‌ویژه در منطقه کردستان کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: تا حدود زیادی توانسته‌ایم بازار منطقه‌ای را بدست بیاوریم و هم‌چنین در داخل کشور بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند قراردادهای خوبی با وزارتخانه‌های مختلف کشور ببندند.

علم‌الهدایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در نمایشگاه چیتکس شرکت کرده ‌است، ادامه داد: این شرکت سبب به وجود آمدن فرصت‌های زیادی برای جوانان ما شد تا بتوانند رقیبان خود را بشناسند.

وی ادامه داد: از جمله شرکت‌های فعال ما در دبی شرکت حکیم است که روی نرم‌افزارهای بیمارستانی کار می‌کرد و موفق شد و توانست قرارداد کاری در این زمینه بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه برای تامین اعتبارات خود از منابع مختلف استفاده می‌کنیم اظهار کرد: وزارت علوم برای تامین هزینه‌های جاری بودجه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد.

علم‌الهدایی ادامه داد: بخشی از اعتبارات ما نیز از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخشی دیگر از طریق فروش محصولات و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌شود.

وی با توضیح اینکه سهم ما از گردشگری بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: با بودجه زیارت در نظر گرفته شده باید مطالعات و اقدامات روی این زمینه زیادتر کنیم.

علم‌الهدایی با بیان اینکه بودجه زیارت برای ساختن شهر مشهد آن‌گونه که در شأن پایتخت معنوی ایران اختصاص داده شده است، اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک مرکز رشد فناوری زیارت هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی افزود: پارک خراسان‌رضوی که در طرح بودجه زیارت به عنوان مجری قرار گرفته ‌است سعی بر آن دارد که زیرساخت‌های شهر مشهد را در زمینه‌های مختلف افزایش دهد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول