اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال برای محور مواصلاتی سلطانیه تا همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 2 هزار میلیارد ریال به منظور احداث محور مواصلاتی توریستی و تفریحی سلطانیه تا همدان اختصاص یافته است.

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال برای محور مواصلاتی سلطانیه تا همدان

حافظ باباپور امروز در گفت‎‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهارداشت: مسیری که در زمینه محور سلطانیه تا همدان در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان قرار دارد، 105 کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه برای احداث محور مواصلاتی سلطانیه و قیدار تا همدان 600 میلیارد ریال بوده است، خاطر نشان کرد: با پیگیری‎های صورت‌گرفته حداقل 2 هزار میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طراحی‏های مورد نیاز در مسیر مورد نظر انجام شده است، اضافه کرد: این مسیر به صورت دو قطعه شامل کمربندی قیدار و سه‎راهی سجاس احداث می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر مورد احداث از شهر سلطانیه تا همدان جزو پروژه‎های مهر ماندگار و نقاط حادثه‎خیز پروژه‎های

مهر ماندگار شناخته شده است، تصریح کرد: برای احداث سه‎راهی سجاس و قیدار 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

باباپور با تاکید بر اینکه پروژه احداث محور مواصلاتی سلطانیه تا همدان از سال 88 آغاز شده است، ادامه داد: این پروژه با تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان دولت دهم به بهره‎برداری می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه در کمربندی قیدار نیز حدود چهار قطعه آماده واگذاری به پیمانکار است، یادآور شد: با تامین اعتبارات این پروژه نیز تا پایان مهرماه سال جاری به پیمانکاران تحویل داده می‎شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه قطعه نخست در کمربندی قیدار از سلطانیه تا بالای محور ده‎جلال و حدود 15 کیلومتر است، خاطر نشان کرد: محور بالای گرنه ده‌جلال تا خود قیدار با 25 کیلومتر و کمربندی قیدار با 18 کیلومتر از دیگر قطعات این پروژه به شمار می‎رود.

وی با تاکید بر اینکه احداث راه مواصلاتی بین قیدار و همدان و کمربندی قیدار از تعهدات دولت دهم به شمار می‎رود، اضافه کرد: این محور به عنوان یک محور توریستی و تفریحی از شهر سلطانیه آغاز و تا همدان امتداد دارد.

باباپور اظهار داشت: محور مواصلاتی سلطانیه به همدان به عنوان محور مواصلاتی شمال به جنوب از اهمیت ویژه‏‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول