اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی:

130 تیم پلیس راه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی حضور دارند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی گفت: 130 تیم پلیس راه همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی حضور دارند.

130 تیم پلیس راه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی حضور دارند

حسن فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: 130 تیم در قالب پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی برای سفر ایمن مسافران تابستانی تلاش خواهند کرد.

وی افزود: از این تعداد اکیپ 110 تیم در قالب کنترل شبانه‌روزی و 20 اکیپ نامحسوس در محورهای اصلی استان به طور شبانه‌روز و برای ارائه خدمات ترافیکی، تامین و پوشش ترافیک راه‌ها در دو مرحله از سفرهای تابستانی در تیر و شهریور بر تمام جاده‌های استان اشرافیت داشته و خواهند داشت.

فرجی اضافه کرد: 150 نفر نیروی پیاده پلیسی نیز به عنوان نیروی کمکی همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در نقاط حادثه‌خیز استان مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات مجموعه تحت مدیریتش برای آسان و ایمن کردن سفرهای هموطنان، گفت: همکاری با رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به مسافران، نصب بنرهای هشداردهنده در اول راه‌های روستایی و تکمیل نواقص سامانه تابلوهای جاده‌ای توسط راه و شهرسازی از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این مهم بوده است.

رئیس پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کنترل محسوس، نظارت بر عملکرد رانندگان و کنترل ناوگان مسافربری، کنترل نامحسوس رانندگان با حضور ماموران پلیس راه در وسائل نقلیه در قالب مسافر و ... از فعالیت‌های متمرکز پلیس راه در کنار سایر فعالیت‌ها است.

فرجی خواب‌آلودگی و خستگی، سرعت و سبقت غیرمجاز را دلیل عمده تصادفات عنوان کرد و گفت: رانندگان از نشستن پشت فرمان بدون استراحت لازم خودداری کنند و بعد از سه تا چهار ساعت رانندگی حتماً توقف کوتاه و رفع خستگی را در برنامه سفرهای خود قرار دهند.

وی در عین حال وجود تمام امکانات و نیروها را در کنار مشارکت هموطنان موثر و مفید دانست و گفت: داشتن سفری ایمن و لذت‌بخش منوط به مشارکت و همراهی هموطنان و مسافران است و باید فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده درست و ایمن از وسایل نقلیه و مهم‌تر از آن فرهنگ رانندگی مورد توجه تمام هموطنان باشد.

فرجی از رانندگان خواست تا رانندگی با صبر و حوصله را در اولویت سفرهای خود قرار دهند و از سبقت‌های غیرمجاز اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول