اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از ادامه روند تخریب پل تاریخی گزارش می‌دهد

راه ارتباطی 15 روستا در جویبار همچنان قطع است

خبرگزاری فارس: راه ارتباطی 15 روستا به دلیل تخریب پل تاریخی در شهرستان جویبار همچنان مسدود است.

راه ارتباطی 15 روستا در جویبار همچنان قطع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، پل تاریخی سیکاپل یکی از پل‌های قاجاری شهرستان جویبار است که در سال 86 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این پل راه ارتباطی 15 روستا از بخش مرکزی و گیل‌خوران به مرکز شهر جویبار است که با توجه به اینکه بر روی رودخانه سیاهرود واقع شده و اطراف این پل را زمین‌های شالیزاری و درختان سرسبز فراگرفته چشم‌انداز زیبایی را فراهم کرده است.

آستانه درویش محمدشاه در 200 متری این پل واقع شده که همه ساله میزبان عاشقان اهل بیت و عصمت و طهارت است.

مردم روستای پایین‌رود پشت جویبار که این پل در ابتدای ورودی و خروجی این روستا قرار دارد اعلام کردند: مردم این روستا در مدت 10 سال گذشته با نامه‌ها و شکواییه‌های مختلف از شهرستان و استان خواستار احداث پل جدید در کنار این پل بودند و از فرسودگی این پل خبر دادند.

مردم روستای پایین‌رود پشت جویبار اعلام کردند: نه تنها اقدام عملی انجام نداند بلکه یک قسمت از پل را برای زیرگذر مسدود کردند و این مساله با بارش باران و هدایت آب به قسمت دیگر از این پل باعث تخریب پایه‌های آن در مرحله اول در مدت 15 روز گذشته شده است.

مردم این روستا با اشاره به اینکه روند تخریب پل همچنان ادامه دارد، تشریح کردند: در مرحله دوم 40 درصد پل به صورت کامل ریزش کرده و تخریب شده و با بارش باران و افزایش آب رودخانه سیاهرود، میزان تخریب این پل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مدت یک ماه گذشته خبری با عنوان اینکه آثارهای تاریخی جویبار همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد انعکاس داده شد و در این خبر از وضعیت این پل تاریخی قاجاری که احتمال تخریب می‌رود تشریح شده، اما با بی‌توجهی شاهد تخریب این پل در مقابل دید همگان بودیم و مردم نگران از این هستند با افزایش بارش باران این اثر تاریخی محو شود و به تاریخ خواهد پیوست.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول