اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و ترابری چالدران:

سیلاب راه ارتباطی 5 روستای چالدران را بست

خبرگزاری فارس: رئیس راه و ترابری چالدران گفت: راه ارتباطی پنج روستای چالدران در اثر جاری شدن سیل مسدود شد.

سیلاب راه ارتباطی 5 روستای چالدران را بست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمد راد پیش از ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده چالدران اظهار کرد: به دنبال گرم‌شدن هوا، سیلاب ناشی از ذوب شدن برف کوه‌های منطقه، هشت روستا که در دامنه کوه‌های مرتفع بخش مرکزی و دشتک قرار گرفته‌اند را دچار خسارت کرد و سبب مسدود شدن محورهای مواصلاتی به مرکز شهرستان شد.

وی افزود: در اثر این سیل پل فلزی رودخانه مزرعه دچار خسارت شده و راه ارتباطی پنج روستا قطع شد که میزان خسارت وارده بر پل بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.

راد در ادامه از عدم دسترسی 230 خانوار ساکنان روستاهای اطراف رودخانه مزرعه به شبکه حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و تصریح کرد: این روستاها بیش از یک‌هزار نفر جمعیت دارند و با قطع ارتباط با شبکه حمل و نقل جاده‌ای دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به نشست مشترک راه و ترابری با ستاد مدیریت بحران چالدارن بیان کرد: در این نشست مقرر شد بازسازی پل رودخانه مزرعه در صورت تامین به موقع منابع مالی تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه امسال بازسازی و تکمیل شود.

وی در ادامه از تخریب پل روستای عیسی گوئیک در اثر جاری شدن سیل خبر داد و خاطرنشان کرد: راهداران، آسیب دیدگی این پل را با استفاده از آب‌روهای لوله‌ای ترمیم کردند و عبور و مرور از این پل که در مسیر تردد ساکنان پنج روستا و نیروهای هنگ مرزی قرار دارد، در حال حاضر برقرار است.

شایان ذکر است، شهرستان چالدران با یک‌هزار و 975 کیلومتر مربع مساحت در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد و همه ساله در فصل بهار خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل منطقه در اثر وقوع حوادث غیر مترقبه وارد می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول