اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گلستان:

شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نظام هستند.

شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی مشهدی بعد از ظهر امروز در همایش استانی شوراها در تالار فخرالدین اسد گرگانی با بیان اینکه بحث شوراها از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: از افتخارات سازمان بازرسی در همکاری با شوراها، ارتباط مستقیم با دغدغه‌های مردم و پیگیری آن‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به ماده 68 قانون اساسی که در بحث وظایف و اختیارات شوراها آمده است خاطر نشان کرد: در این ماده بیش از 30 وظیفه، تکلیف و اختیار ذکر شده است که نباید فقط آن را محدود به شهرداری‎ها و شوراها و دستگاه‎های مربوطه دانست، بلکه دیگر نهادها و دستگاه‎ها نیز باید بدان توجه کنند.

مشهدی بیشترین دغدغه در بحث شوراها را تأمین مصوبات دانست و گفت: اگر مصوبات درست و به موقع باشد، می‎تواند منشأ اثر قرار گیرد و در غیر این صورت که بر مبنای کار غیرکارشناسی انجام گیرد، طبیعتا مشکلاتی پیش خواهد آمد که گریبان‎گیر همه خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان اضافه کرد: طی تعاملات صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران در بحث نظارت و با تشکیل کمیته انطباق، به دنبال نظارت و اجرای صحیح هستیم.

وی همچنین ابراز داشت: از دغدغه‎های سازمان بازرسی، انجام کار بر مبنای کار کارشناسی است، چون تمام اقدامات در قالب همین تصمیمات و مصوبات صورت می‎گیرد.

مشهدی با تأکید بر وجود مکانیزم‎های محکم‌تر برای آنالیز و رصد مصوبات در فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها افزود: با انجام این مهم، مسئولین شوراها با اتکا بر این موارد، دغدغه‎های خود را بهتر رفع و رجوع کرده و اقداماتی مؤثرتر در راستای عمران، آبادانی و سایر موضوعات خواهند داشت.

مدیرکل بازرسی استان گلستان با اشاره به بند دو ماده قانون بازرسی کشور که صریحا اشاره دارد بر نظارت قبل، بعد و حین اقدام اظهار داشت: ابزار کار ما قانون است و ما بر طبق آنچه قانون صراحتا بیان می‎دارد، ارائه خدمت می‎کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول