اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل طغیان رودخانه ماسوله رودخان فومن

4 منطقه صومعه‌سرا دچار سیل‌زدگی شد/قطع راه ارتباطی چندین روستای صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: چهار منطقه کسما، طاهر گوراب، لادمخ و ضیابر صومعه‌سرا به دلیل طغیان رودخانه ماسوله رودخان فومن دچار آبگرفتگی شدید شد.

4 منطقه صومعه‌سرا دچار سیل‌زدگی شد/قطع راه ارتباطی چندین روستای صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، به دلیل وضعیت جوی و بارندگی‌های شدید اکنون در بیشتر مناطق گیلان بسیاری از رودخانه‌های این استان دچار طغیان شده‌اند.

این طغیان‌ها به دلیل قرار گرفتن رودخانه‌ها در همجواری مناطق مسکونی، شالیزارها و باغ‌های کشاورزی موجب خسارت‌های بسیار زیادی شده است.

بر اثر بارندگی‌های شدید شب گذشته و صبح امروز در گیلان، رودخانه ماسوله رودخان فومن طغیان کرد و در مسیر خود موجب آبگرفتگی مناطق بسیاری شد.

کسما، طاهرگوراب، لادمخ و ضیابر صومعه‌سرا از جمله مناطقی هستند که دچار سیل‌زدگی شدند و اکنون   بسیاری از خیابان‌ها، مدارس، خانه‌ها و مزارع کشاورزی دچار آبگرفتگی شده‌اند.

به دنبال طغیان رودخانه و آبگرفتگی، مدرسه‌های دو نوبت از برخی مدارس صومعه‌سرا نیز تعطیل شده و در شهرستان حالت فوق‌العاده برای اجرای طرح امداد و نجات اعلام شده است.

عبور و مرور از خانه به خیابان‌های این مناطق بسیار دشوار بوده و طغیان رودخانه‌ها چند پل ارتباطی مهم در صومعه‌سرا را تخریب کرده است.

بخشدار مرکزی صومعه‌سرا لحظاتی قبل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت آبگرفتگی مناطق مذکور اظهار کرد: اکنون به همراه مسئولان صومعه‌سرا در حال بررسی موقعیت‌های آبگرفتگی هستیم.

علی بابازاده با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارده مشخص نیست، تصریح کرد: پس از پایان بررسی‌ها این خسارت‌ها مشخص و اعلام می‌شود.

به گفته وی، بر اثر شدت آبگرفتگی یکی از پایه‌های پل کسما و تمام پل منطقه سیاه اسطلق گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا تخریب شده که به موجب آن راه ارتباطی چندین روستا قطع شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول