اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

آسفالت راه ارتباطی 441 روستا در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان ارومیه 607 روستا دارد که تاکنون راه ارتباطی 441 روستا آسفالت شده است.

آسفالت راه ارتباطی 441 روستا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل محبت‌خواه عصر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای بخش سیلوانا اظهار داشت: جاده 63 روستای بخش سیلوانا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد کشاورزی شهرستان ارومیه بهسازی و آسفالت شده است.

وی افزود: بخش سیلوانا از توابع شهرستان ارومیه 99 روستا دارد که تا به امروز محور 63 روستا بهسازی و آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: صنعت کشاورزی و دامداری منطقه سیلوانا در اقتصاد استان سهم چشمگیری دارد و توسعه شبکه حمل و نقل جاده ایمن در شکوفایی این بافت روستایی نیز تحول‌آفرین بوده است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گفته، اظهار داشت: کارهای اجرایی احداث و آسفالت راه روستایی بی کران- هفت آباد به طول پنج کیلومتر به اتمام رسیده است.

محبت‌خواه همچنین از اتمام محور روستایی کلی - بالولان به طول سه کیلومتر و 400 متر خبر داد و تصریح کرد: 287 خانوار از ساکنان روستاهای بخش سیلوانا در ماه مبارک رمضان از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: نزدیک به 10 میلیارد و 5430 میلیون ریال برای آسفالت این محورهای روستایی هزینه شده است.

محبت‌خواه ادامه داد: عملیات خاک‌برداری به حجم 14 هزار مترمکعب در زیرسازی راه روستایی بی‌کران - هفت آباد و 12 هزار مترمکعب در محور روستایی کلی-بالولان انجام شد.

محبت‌خواه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخورداری از راه آسفالته یکی از شاخص‌های ارزیابی سطح رفاه روستائیان به شمار می‌رود، تصریح کرد: 190 خانوار روستایی با آسفالت این راه‌ها از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شدند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از 8 هزار و 600 متر مکعب عملیات خاکی در زیرسازی جاده ارتباطی روستاهای جیران سفلی، پیرعلی و شملکان اجرا شد.

محبت‌خواه اضافه کرد: 18 دستگاه پل لوله‌ای در این راه‌های روستایی احداث شده است.

وی در ادامه به بهسازی و آسفالت راه 14 روستای دیگر در بخش مرکزی شهر ارومیه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات آسفالت این راه‌های روستایی در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال جاری به پایان برسد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول