اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

ایجاد 621 کلاس درس پایه ششم ابتدایی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از ایجاد 621 کلاس درس پایه ششم ابتدایی بر اساس طرح تحول بنیادین نظام آموزشی در قم خبر داد.

ایجاد 621 کلاس درس پایه ششم ابتدایی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین امین‌جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت نمادین در هنرستان قدس برگزار شد اظهار کرد: 963 شهید دانش‌آموز و معلم در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های هنرستان قدس گفت: 10 رشته الکترونیک، برق، نقشه‌کشی، نقشه‌برداری، متالوژی، ساخت و تولید، تاسیسات، ساختمان و مکانیک خودرو در این هنرستان تدریس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه هفت هنرستان جدید در استان ایجاد شده است، عنوان داشت: یکی از برنامه‌های استان بر اساس برنامه توسعه پنجم این است که دانش‌آموزان در پایان این برنامه پس از آموختن مهارت فارغ‌التحصیل شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با ورود به هنرستان دغدغه اشتغال پیدا می‌کنند، عنوان داشت: بر اساس تحقیق انجام شده بیش از 70 درصد دانش‌آموزان هنرستان‌ها جذب بازار اشتغال شده‌اند.

امین‌جعفری ادامه داد: اکنون 215 هزار نفر دانش‌آموز در هزار و 448 مدرسه و 8 هزار و 506 کلاس درس مشغول تحصیل هستند و 14 هزار و 247 نفر از فرهنگیان در زمینه ارائه خدمات به آنها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: 25 هزار نفر از دانش‌آموز اتباع خارجی در استان حضور دارند که بیشتر آنها افاغنه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت در بخش خصوصی گفت: اکنون 279 مدرسه غیردولتی و 110 مرکز آموزش علمی آزاد مشغول فعالیت بوده و 175 مجوز پیش‌دبستانی صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و استقرار نظام جدید آموزشی امسال 621 کلاس ششم ایجاد شده است.

امین‌جعفری یادآور شد: 27 مدرسه و 13 سالن ورزشی تحویل گرفتیم و 111 پروژه در حال ساخت و ساز مدارس است.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان جدیدالورود گفت: 21 هزار نفر دانش‌آموز به سال اول ابتدایی ورود پیدا کردند که در 712 کلاس ساماندهی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: 97.8 درصد دانش‌آموزان در دوره راهنمایی سال گذشته قبول شده‌اند.

وی با اشاره به رتبه‌های کشوری دانش‌آموزان استان قم گفت: کسب 36 رتبه کشوری در مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه، اذان و انشای نماز، 105 رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، رتبه نخست کشوری در گروه آموزشی مشاوره، رتبه اول کشوری در کاهش بی‌سوادی و افزایش سوادآموزی و رتبه اول جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از جمله افتخارات دانش‌آموزان استان بوده است.

امین‌جعفری کسب رتبه برتر توسط دانش‌آموزان در المپیادها و مسابقات ورزشی را از دیگر افتخارات دانش‌آموزان قمی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان قم با هوشمندسازی بیش از هزار کلاس درس در سال گذشته رتبه برتر در زمینه هوشمندسازی مدارس را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: تاکنون 28 تفاهم‌نامه با دستگاه‌هایی مانند حوزه علمیه منعقد شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول