اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستانوبلوچستان:

آموزش و پرورش منشأ تحولات نوین است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: وزارت آموزش و پرورش منشأ تحولات و خدمات نوین در فضاهای آموزشی کشور است.

آموزش و پرورش منشأ تحولات نوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در مراسم محوری بازگشایی مدارس در دبستان دخترانه شاهد زاهدان اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان امانت‌داری بزرگ در جامعه است که تربیت فرزندانمان را بر عهده دارد.

وی افزود: خانواده‌ها و اولیاء دانش‌آموزان باید آسوده‌خاطر باشند زیرا شکوفه‌های زندگیشان در دامان بهترین و پاک‌ترین مرجع نظام تربیتی و آموزشی کشور پرورش می‌یابند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با توجه به رفع نواقص احتمالی در امر تعلیم و تربیت به همت متولیان تعلیم و تربیت، سالی سراسر از تحول و نوآوری را در عرصه آموزش و پرورش استان خواهیم داشت.

نارویی تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردای کشور اسلامی ایران هستند لذا مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا در امر تعلیم و تربیت آنها از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

وی خطاب به اولیای دانش‌‌آموزان گفت: شما خانواده‌ها نیز وظیفه دارید تا در کنار متولیان آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت فرزندانتان توجه داشته باشید و با آنها همکاری کنید تا شاهد رشد و پیشرفت آنان در عرصه‌های علمی باشیم.

* ساماندهی بیش از 550 هزار دانش‌آموز در استان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز بسیار خوشحال و خرسندیم که توانسته‌ایم نزدیک به 550 هزار دانش‌آموز را در 25 هزار کلاس درس ساماندهی کنیم.

غلامرضا محمدقاسمی افزود: همچنین توانسته‌ایم 800 مدرسه استان را در قالب هزار و 200 کلاس، هوشمندسازی کنیم.

وی بیان داشت: از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش استان می‌توان به کسب رتبه دوم اعزام برادران به اردوی دانش‌آموزی راهیان نور، جذب یکصد هزار دانش‌آموز در 352 مدرسه قرآنی را نام برد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به راه‌اندازی 25 مدرسه قرآنی در مقطع ابتدایی، 35 مدرسه تخصصی ورزش نیز در استان از سال تحصیلی جدید به فعالیت خواهند پرداخت.

محمدقاسمی بیان کرد: در سال‌جاری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز در مدارس استان از 31 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین امسال سعی بر آن شده تا رشته‌های ورزشی در مدارس استان به صورت تخصصی درآمده که به این منظور تعداد مدارس ورزشی استان به 35 مورد رسیده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول