اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای آموزش و پرورش بمپور:

سند تحول بنیادین، کیفیت بخشی به آموزش و پرورش را در بردارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای آموزش و پرورش بمپور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی مسائل آموزشی و پرورشی تدوین شده است.

سند تحول بنیادین، کیفیت بخشی به آموزش و پرورش را در بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس میرزاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش پرورش این شهرستان اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش استان در راستای استقرار نظام آموزشی 6.3.3 و تمهید مقدمات برای سال تحصیلی جدید اقدامات قابل توجهی در استان انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: ما به دنبال برقراری ارتباط دو سویه با آموزش و پرورش هستیم و برنامه‌های ما هم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که موجب ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی است، می باشد.

رئیس آموزش و پرورش بمپور هم در این جلسه از آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین و طرح نظام آموزشی 6.3.3 در این منطقه خبر داد.

گل‌محمد پرده‌دار افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چندین راهکار پیش‌بینی شده و نظام آموزشی 6.3.3 تنها جزیی از این سند به شمار می‌رود که در این راستا در استان اقدامات کاملی صورت گرفته است.

* کمبود فضای آموزشی از مشکلات آموزش و پرورش نیکشهر است

سرپرست فرمانداری نیکشهر هم در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با توجه به اجرای نظام آموزشی 3-3-6 در کشور و منطقه، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی را از ملزومات اساسی و اولیه برای اجرای طرح فوق نام برد.

مهدی سرحدی کمبود نیروی انسانی در رشته‌های خاص و علوم پایه را از دیگر مشکلات آموزشی نیکشهر عنوان کرد و خواستار رفع نیازهای آموزشی شهرستان نیکشهر شد.

مولوی عبدالله وحیدی‌فر امام جمعه اهل سنت شهرستان نیکشهر نیز با اشاره به آیات و روایات الهی به تبیین جایگاه علم و دانش در نزد دین مبین اسلام پرداخت و با استناد به رشد روزافزون خواهران و دختران که پا به پای برادران در میادین علمی به رقابت می‌پردازند تأسیس مدرسه راهنمایی نمونه و دبیرستان دخترانه نمونه در شهرستان را خواستار شد.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر نیز گستره آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر را وسیع اعلام کرد که حدود 40 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

یونس اربابی، پویایی را ویژگی خوب منطقه در کسب علم و دانش عنوان کرد که همه خانواده‌ها از تحصیل فرزندانشان استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به آمار 6 هزار و 100 نفری دانش‌آموزان دختر در بخش مرکزی نیکشهر که تقریباً با اندکی اختلاف کمتر از پسران، 50 درصد محصلان را تشکیل می‌دهند گفت: دختران پا به پای پسران تحصیل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر بیان کرد: 30 درصد مدارس شهرستان نیکشهر از فضای مناسب و امکانات مطلوب برخوردار نیستند و فضاهای آموزشی استیجاری و فرسوده بوده و گاهی نیز به صورت دو شیفت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اربابی خواستار تأمین نیروی انسانی برای مقطع دبیرستان، ایجاد فضاهای آموزشی مناسب و سایر امکانات رفاهی برای مدارس شهرستان نیکشهر شد.

* اهدای زمین 5 هزار متر مربعی به آموزش و پرورش سراوان

قطعه زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع توسط خیر علی‌اصغر عبداللهی به صورت رایگان برای احداث فضای آموزشی به مدیریت آموزش و پرورش سراوان اهدا شد.

این قطعه زمین که در منطقه جوبلوچان شهرستان سراوان واقع است به ارزش برآورد شده توسط کارشناس، 80 میلیون تومان می‌باشد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول