اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس

یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی شاهد خدیجه کبری آبادان برگزار شد.

یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس و دوم مهرماه، یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان در مدرسه راهنمایی شاهد خدیجه کبری با حضور مسئولان شهری از جمله فرماندار ویژه و امام جمعه آبادان برگزار شد.

این مراسم به‌مناسبت بزرگداشت 30 شهید معلم اداره آموزش و پرورش آبادان که در دوم مهرماه سال 59 توسط بمباران هواپیمای بعثی عراقی به شهادت رسیدند، انجام شد.

در بین این شهدا، رئیس اداره آموزش و پرورش آن زمان، شهید «صمد صالحی» نیز حضور داشته است.

* نخستین روزهای مهرماه سال 59...

در نخستین روزهای مهرماه سال 59 و در حالیکه ساعت اندکی از 9 صبح گذشته بود، یک فروند هواپیمای جنگی عراق با شکستن دیوار صوتی و در حالی که در سطح بسیار پایینی پرواز می‌کرد یکی از بمب‌های سنگین خود را بر روی ساختمان اداره آموزش و پرورش آبادان که کارکنانش خود را آماده سال تحصیلی جدید می‌کردند انداخت و ثانیه‌ای بعد خون و خاک در هم آمیخت تا بیش از 20 تن از فرهنگیان آبادان از جمله «صمد صالحی» رئیس آن اداره به خیل نخستین شهیدان دفاع مقدس بپیوندند، 21 شهید روز دوم مهرماه 59 زودتر از بسیاری از شهیدان خطوط مقدم مرزی به لقاءالله پیوستند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول