اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

آموزش و پرورش محور رشد فضایل اخلاقی در جامعه است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن و محور رشد فضایل اخلاقی و تزکیه دانش‌آموزان بر پایه تعالیم اسلامی است.

آموزش و پرورش محور رشد فضایل اخلاقی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس که به میزبانی دبستان دخترانه شاهد ناحیه دو بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی سرآغاز جهاد علم و بهار تعلیم و تربیت است که با حضور دانش‌آموزان متعهد در کلاس‌های درس، نویدبخش سعادت و آینده کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: اول مهر و روز بازگشایی مدارس روز بذرافشانی دانه‌های علم و بصیرت بوده و به تعبیری باید گفت مهر نماد دانایی است.

نماینده عالی دولت در ادامه با بیان اینکه تحصیل علم زدودن جهل و خانه تکانی از جهالت به سمت روشنایی، نور و کمال است، خاطر‌نشان کرد: به یقین بازگشایی مدارس و فرا رسیدن مهر، نور تابش خورشید علم بر سرزمین دل‌های دانش‌آموزان است و باید مهر را با نگاه اعتقادی و همت بلند برای ساختن آینده کشور آغاز کنند.

عزیزی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش همه دست‌اندرکاران که زمینه حضور دانش‌آموزان را به نحو شایسته در نخستین روز سال تحصیلی فراهم کرده‌اند، یادآور شد: اگر امروز شاهد فراهم بودن زمینه‌های مناسب تحصیل دانش‌آموزان هستیم باید بدانیم این مهم حاصل زحمات بی‌شائبه تلاشگران آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف است که با همت ستودنی بستر مناسبی را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهر، با اشاره به تلاش همه‌جانبه استکبار در حمله به ارزش‌های اسلامی گفت: جسارت امروز به اسلام ناشی از ترس استکبار از قدرت دین اسلام و اندیشه‌های تابناک رسول خدا(ص) است.

ابوالقاسم جراره افزود: قطعاً استکبار جهانی از رشد و پیشرفت جهان اسلام در هراس است چراکه همه تلاش خود را به کار گرفته تا جوامع اسلامی را عقب مانده و وابسته نگه دارد.

وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: با جهاد علمی و پیمودن پله‌های ترقی بکوشید هر نوع وابستگی را از کشور دور کنید که این امر کوبنده‌ترین پاسخ به بدخواهان نظام اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهر و تقدیر از همت بلند همه کسانی که آموزش و پرورش را در مسیر اهداف بنیادین خود یاری رسانده‌اند، پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس را قرائت کرد.

احمد آخوندی در ادامه با بیان اینکه امسال سال آغاز تحول بنیادین و تغییر نظام آموزشی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش حول سه محور فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌ها، محتوای آموزشی و آموزش معلمان کار خود را با جدیت شروع کرده و با شروع سال تحصیلی از آمادگی لازم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 331 هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی سال جدید را آغاز کرده‌اند که از این میان 166 هزار نفر در مقطع ابتدایی، 47 هزار نفر در مقطع راهنمایی و 85 هزار نفر نیز در مقطع متوسطه به تحصیل اشتغال خواهند داشت.

به گفته آخوندی، امسال در نخستین سال از اجرای نظام جدید آموزشی یک‌هزار و 157 کلاس درس به پایه ششم ابتدایی اختصاص دارد.

مدیرکل آموزش و پرروش از همت بلند مجموعه آموزش و پرورش در راستای پروژه مهر قدردانی کرد و گفت: در کنار حمایت و همکاری مسئولان، 16 هزار نفر معلم به عنوان پیشقراولان تعلیم و تربیت به امر تحصیل و تربیت دانش‌آموزان همت دارند.

در این آیین همچنین بیانیه اداره کل آموزش و پرورش در محکومیت توهین به پیامبر اسلام(ص) قرائت شد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول