اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

آموزش و پرورش اسلامی خنثی‌کننده تمام ترفندهاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش سازنده، پویا و با آتیه زمینه‌ساز دفع و خنثی کردن بسیاری از توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی است.

آموزش و پرورش اسلامی خنثی‌کننده تمام ترفندهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه شبانه‌روزی شهید عالی‌زاده روستای پرچین موران گرمی اظهار داشت:‌ مهر و بازگشایی مدارس یادآور یکی از مفاهیم اولیه خلقت انسان‌هاست به طوری که فراگیری علم و دانش منحصر به یک زمان و فرصت خاص نیست بلکه تعلیم و تربیت مقوله‌ای همیشگی و مستمر است.

وی خداوند متعال را اولین معلم و هدایتگر بشر در عالم خلقت توصیف کرد و یادآور شد: خداوند هر چه را در عالم هستی قرار داده به برکت معلم و نظام تعلیم و تربیت است چرا که بشریت در سایه هدایتگری معلمان است که می‌تواند به سعادتمندی واقعی دست یابد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: ‌افتخار ما این است که آستانه مدرسه و دست معلم را می‌بوسیم و خود را فرزندان و عیال آموزش و پرورش می‌دانیم.

موسوی تربیت را جزو لاینفک عالم بشریت توصیف کرد و افزود: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت از مقولات مقدس و حیاتی جامعه انسانی است چرا که در سایه استمرار علم‌آموزی، تربیت و آموزش است که اهداف انبیای الهی نیز محقق شده و شریعت راه به سوی کمال و معرفت می‌برد.

این مسئول آموزش و حکمت‌آموزی را بدون تزکیه نفس زائل دانست و بیان داشت:‌ اگر در کنار علم و آموزش اکسیر تربیت و تزکیه نباشد ما نمی‌توانیم از تلاش‌های خود نتیجه‌ای بگیریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از افرادی که تربیت را موضوعی در حاشیه قرار داده‌اند، تاکید کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر و از امسال با اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امر تربیت مهم تلقی شده و پیشرفت حقیقی را در همه زمینه‌ها شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسوی در پایان سخنان خود به تقارن نواخته شدن زنگ مهر با مقاومت و ایثار در هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار داشت: شهدای ما بهترین معلمان تربیتی و ایثار و گذشت ما هستند که ما با الهام از شهدایی چون بالازاده در برابر دشمنان و افکار پلید آنها ایستادگی می‌کنیم و شهادت را افتخار خود می‌دانیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول