اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

آموزش و پرورش مکان تربیت مدیران آینده نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: آموزش و پرورش محل تولید علم، آگاهی و تربیت مدیران با فضیلت برای آینده نظام است.

آموزش و پرورش مکان تربیت مدیران آینده نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 92-91 و بهار دانش اظهار داشت: تعلیم و تعلم، مدیریت آینده کشور را تامین و تضمین می‌کند و آموزش و پرورش محل تولید علم، آگاهی و تربیت مدیران بافضیلت برای آینده نظام است.

وی افزود: معلمان باید نسبت به تربیت دینی، علمی، فرهنگی دانش‌آموزان تلاش مضاعفی کنند تا این دانش‌آموختگان در آینده‌ای نه چندان دور، منشأ خدمات مناسبی برای نظام و امت اسلامی باشند.

جلیلی گفت: باید توجه داشت که دانش‌آموزان امانت والدین در دستان فرهنگیان هستند و لازم است ضمن حفظ این امانت، نسبت به تربیت و آموزش صحیح آنها نیز کوشا بود.

امام جمعه مهربان با اشاره به تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  تعلیم، تربیت و جهاد از مفاهیم مهم و باارزش دینی هستند.

جلیلی در ادامه ضمن تشریح هر یک از این سه موضوع و مفهوم گفت: هیچ‌یک از ادیان الهی مثل دین اسلام بر علم، تعلیم و تعلم تأکید نداشته و بحث علم در ادبیات دینی ما بسیار مورد توجه است.

امام جمعه مهربان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید فراوان بر رسالت تربیت تصریح کرد: علم بدون تربیت هیچ ثمری ندارد و در نگاه دینی تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد.

جلیلی، نقش مربیان را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بسیار تعیین‌کننده دانست و افزود: سلامت جامعه در گرو سالم بودن جوانان است و آموزش صحیح و درست دانش‌آموزان توسط معلمان و مربیان منجر به سلامت و افزایش امنیت جامعه می‌شود.

امام جمعه مهربان، بر تلاش و کوشش دانش‌آموزان بر تعلیم و تربیت و داشتن شجاعت تاکید کرد و آنان را سرمایه‌های باارزش جامعه دانست.

جلیلی در رابطه با نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در مدارس اظهار کرد: به طور یقین اگر بخواهیم برکات انقلاب را برشماریم یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب احیای فرهنگ قرآنی است که به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی محسوب شده و رهبری امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و حضور آگاهانه ملت در آن نقش کلیدی دارد.

امام جمعه مهربان، از خانواده‌هایی که توان و استطاعت مالی دارند خواست که در آغاز سال تحصیلی به فکر دانش‌آموزان خانواده‌های محروم همچنین دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده باشند و اجازه ندهند که دانش‌آموزی در مدرسه به خاطر محرومیت خانواده‌اش با وضعیت نامناسب حضور یابد و تا حد توان در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

جلیلی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در پنجم، ششم و هفتم مهرماه اظهار کرد: کمیته امداد این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج در منطقه مهربان پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در چند نقطه از شهر مهربان و شهرهای دوزدزوان و شربیان دایر خواهند کرد.

وی گفت: ان‌شاءالله با همکاری مردم گام‌های اساسی در کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده برداشته شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول