اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تحصیلی جدید

موزه علوم و فنون در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: رئیس خانه علوم و فنون آموزش و پرورش استان قم از راه‌اندازی موزه علوم و فنون در این مرکز خبر داد.

موزه علوم و فنون در قم آغاز به کار کرد

سالم احمدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های خانه علوم و فنون استان قم برای سال تحصیلی جدید ابراز داشت: در سال جدید تحصیلی بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از خانه علوم و فنون در بخش‌هایی مانند فیزیک، زیست، ریاضی و آبخیزداری به صورت گسترده برگزار خواهد شد و مفاهیم علمی به صورت عینی برای آنان تشریح می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از این مرکز به انرژی‌های پاک خاطر نشان کرد: بخش‌های مختلف این مرکز به صورت هدفمند مشغول فعالیت‌ بوده و نگاهی به نیازهای روز جامعه نیز دارند.

رئیس خانه علوم و فنون آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت‌های جدیدی که در خانه علوم و فنون استان قم در سال تحصیلی جدید پیگیری می‌شود، ادامه داد: بخش قرآن و عترت این مرکز در سال تحصیلی جدید راه‌اندازی شده است.

وی گفت: مباحثی مانند نجوم در قرآن در قالب این بخش ارائه می‌شود که تاثیرگذاری معنوی خوبی برای دانش‌آموزان خواهد داشت.

احمدی‌پور با اشاره به برگزاری کارگاه خلاقیت در این مرکز برای دانش‌آموزان اظهار کرد: این کارگاه که در نوع خود در استان قم بی‌نظیر است دانش‌آموزان را به تفکر خلاقانه تشویق می‌کند.

رئیس خانه علوم و فنون آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در این مرکز تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموز را در مسیر کنجکاوی علمی قرار داده و آنان را به تفکر در علوم مختلف تشویق کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه علوم و فنون در این مرکز افزود: در این بخش که امسال افتتاح می‌شود، لوازم و تجهیزات فنون مختلف که از گذشته تا امروز به کار می‌رفته، به نمایش گذاشته شده است.

احمدی‌پور با اشاره به نقش‌آفرینی خانه علوم و فنون در عمق‌بخشی به یادگیری دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان در این مرکز علایق خود را در علوم و فنون مختلف تشخیص داده و رشته تحصیلی خود را بر حسب آن انتخاب می‌کنند.

وی با انتقاد از توجه بیش از حد به تئوری‌های علمی در مدارس عنوان داشت: خانه علوم و فنون راهی است تا دانش‌آموزان به طور عملی اطلاعات و علاقه‌مندی‌های خود را بیازمایند.

رئیس خانه علوم و فنون آموزش و پرورش استان قم گفت: اگر مجموعه‌های علوم و فنون در کل کشور تقویت شود، دانش‌آموزان علاقه‌مندی بیشتری به کسب علم پیدا کرده و دانش آنها نیز کاربردی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان نخبه در خلال فعالیت‌های خانه علوم و فنون ابراز داشت: این مرکز می‌تواند بازوی خوبی برای آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان خلاق، هوشمند و نوآور باشد.

احمدی‌پور با اشاره به افتتاح خانه علوم و فنون در سال 89 در قم عنوان داشت: این مرکز در این مدت تلاش کرده تا دانش‌آموزان را با تفکر خلاق و عمق‌بینی در یادگیری علوم آشنا کند.

وی یادگیری بسیاری از علوم جدید را که در دنیا مطرح است به استفاده از ابزارهای نوین آموزشی مشروط دانست و افزود: روش‌های سنتی در تعلیم به تنهایی جوابگوی نیازهای امروز جامعه ما نیست و باید روش‌های جدید و ابزارهای نوین در این مسیر به درستی استفاده شود.

رئیس خانه علوم و فنون آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا برای تعمیق یادگیری استفاده از ابزارهای آموزشی و دادن فرصت کار عملی به دانش‌آموز را در اولویت قرار می‌دهند تا نتیجه مطلوب را از فرایند آموزشی که در مدارس اجرا می‌شود، کسب کنند.

وی افزود: باید در فرایند آموزشی به مسیری برویم که تمام حواس دانش‌آموز برای یادگیری درگیر باشد و ذهن او نیز پرسشگر و خلاقانه مفاهیم را دنبال کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول